راه‌اندازی صندوق حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف

راه‌اندازی صندوق حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف

حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی (معاون بهره‌وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف) اعلام کرد که صندوق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه راه اندازی شد.

به گزارش اکوسیستم، حاتمی گفت: ظرفیت تولید محصولات دانش‌بنیان در زمینه پزشکی مانند تولید ایمپلنت‌های ارتوپدی در یک شرکت وجود دارد و هدف‌گذاری آنها باید بر مبنای خودکفایی کشور، در تولید این محصولات باشد.

وی با اشاره به این موضوع که موقوفات می‌توانند در حوزه‌های دانش‌بنیان و علوم جدید ورود کرده و فعالیتی گسترده در این زمینه داشته باشند، خاطر نشان کرد: سازمان اوقاف تصمیم گرفته است که در حوزه فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان وارد شود و نتایج این اقدام نیز به زودی مشاهده خواهد شد.

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه از راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری و حمایت از تولیدات دانش‌بنیان در سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد و اضافه کرد: به‌زودی دستاوردهای تاسیس این صندوق در سراسر کشور قابل مشاهده خواهد بود.

وی ادامه داد: پیش از انجام سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان از محل موقوفات، باید سیاست‌گذاری‌ها و اهداف به‌طور شفاف و روشن تبیین و بر مبنای هدف‌گذاری انجام شوند تا سرمایه مورد نیاز تامین گردد.

حاتمی با اشاره به این موضوع که در حال حاضر رفع نیازهای کشور یکی از اولویت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه است، تشریح کرد: باید توجه شود که در این حوزه مسائل حقوقی موقوفات به طور دقیق، شفاف و مکتوب مستندسازی شود تا در آینده مشکلاتی در این خصوص به وجود نیاید

    نظرات