ساختار امن و پایدار مدیریت ارتباط شبکه فراهم شد

ساختار امن و پایدار مدیریت ارتباط شبکه فراهم شد

یک شرکت دانش‌بنیان در کشور توانسته با ارائه محصولی در حوزه فناوری اطلاعات یک ساختار امن، پایدار و حرفه‌ای با قابلیت‌های بسیار عالی در زمینه‌های فایروالینگ و مدیریت ارتباط شبکه ارائه دهد. و سامانه ارائه شده اولین سامانه ارائه شده داخلی در این زمینه است.

حمیدرضا جعفریان عضو هیات مدیره «پویش داده نوین» درباره محصول این شرکت که اپلیش فایروال نام دارد توضیح داد: PFsense فایروالی به منظور ایجاد یک ساختار امن، پایدار و حرفه‌ای با قابلیت‌های بسیار عالی در زمینه‌های فایروالینگ و مدیریت ارتباط شبکه است. با استفاده از این محصول صد در صد نیازهای یک شبکه به UTM ، با همه قابلیت‌های محصولات مشابه برطرف خواهد شد.

جعفریان درباره قابلیت‌های نرم افزار گفت: این نرم افزار محیط کاربری بسیار ساده بر مبنای منوهای انتخابی به منظور راحتی استفاده و تنظیم برای کاربران غیر حرفه‌ای را در اختیار استفاده کننده قرار خواهد داد. همچنین این نرم افزار پشتیبانی و قابلیت اجرا بر روی سخت افزارها و سیستم های مختلف را دارد.

عضو هیات مدیره «پویش داده نوین» این شرکت به مشتریانش اشاره و بیان کرد: این شرکت بیش از ۱۶۰ مشتری در ۱۶ استان کشور دارد.

وی همچنین گفت: نمونه‌های مشابه که در گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفت تماما ساخت کشور آمریکا بود. همچنین شرکت داخلی که توانسته باشد نمونه مشابه این محصول را تولید کرده باشد وجود ندارد.

این فعال فناور توضیح داد: اولین سامانه ایرانی میز کار مجازی در این شرکت تولید شده است.

برخورداری از مزایای عمومی سامانه‌های خصوصی رایانش ابری

عضو هیات مدیره «پویش داده نوین» اضافه کرد: «سامانه مدیریت میز کار مجازی رایانش ابری آوید» راه حلی برای پیاده سازی فناوری رایانش ابری خصوصی با سامانه نرم افزاری کاملا” ایرانی بوده که علاوه بر برخورداری از مزایای عمومی سامانه‌های خصوصی رایانش ابری، از ویژگی‌های منحصر بفردی جهت استفاده بهینه از منابع سخت افزاری موجود و نیز سامانه پشتیبان‌گیری و مانیتورینگ اطلاعات برخوردار است.

جعفریان افزود: هدف PVM Desktop انتقال کامل پردازش و فضای ذخیره سازی کاربر از سمت کاربر (PC) به اتاق سرور است. در این شیوه به ازای هر کاربر یک ماشین مجازی در اتاق سرور و بر بستر PVM ایجاد می‌شود و سپس امکان اتصال از راه دور برای کاربران فراهم می‌شود.

این فعال فناور به موضوع اشتغالزایی پرداخت و بیان کرد: در این مجموعه برای ۲۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* ساخت محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر اساس نیازهای داخلی کشور

* صرفه جویی ارزی با ساخت کیوسک های بانکی

* ایران به تولید پروفیل‌های نازک در صنعت اکستروژن مجهز می‌شود

* دستگاه سی‌تی‌اسکن ۴بعدی ایران‌ساخت به کمک سرطان می‌آید

* فناوری نوین به کمک نارسا خوانی آمد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات