نیازهای جامعه علمی کشور به سانتریفیوژ بومی تامین شد

نیازهای جامعه علمی کشور به سانتریفیوژ بومی تامین شد

غلامعلی فلاتی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « پل ایده آل تجهیز » که در زمینه تولید تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی فعال است گفت: دستگاه سانتریفیوژ تولید این شرکت توانسته مجوز و تاییدهای اتحادیه اروپا را کسب کند.

وی درباره عملکرد و کاربرد این دستگاه گفت: دستگاه سانتریفیوژ یکی از تجهیزات مهم و پرکاربرد در مراکز علمی و آزمایشگاهی است. این دستگاه با نوع عملکردی که دارد (چرخش ۲۰ هزار دور در دقیقه) بسیاری از نیازهای جامعه علمی و پزشکی کشور را مرتفع می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال در آزمایشگاه‌های پزشکی، پس از انجام خون‌گیری از فرد، مراکز برای انجام تحقیقات پزشکی نیاز به این دارند که ترکیبات خون را از هم جدا کنند، برای این‌که جداسازی صورت بگیرد، خون را در داخل دستگاه سانتریفیوژ قرار می دهند. این دستگاه هم به دلیل ویژگی که دارد (چرخش ۲۰ هزار دور در دقیقه) شرایط مورد نیاز برای انجام مراحل بعد را فراهم می‌کند.

ورود رسمی و غیر رسمی نمونه مشابه محصولات

به گفته فلاتی، این دستگاه نمونه مشابه داخلی ندارد. ولی نمونه مشابه خارجی این محصول از مبادی رسمی و غیررسمی به کشور وارد می‌شود.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان « پل ایده آل تجهیز » تاکید کرد: محصول تولیدی این شرکت از کیفیت بالایی برخوردار است و با نمونه‌های مشابه خارجی که از برندهای مطرح دنیا هستند قابل رقابت است، و این محصول در بسیاری از مراکز علمی، دانشگاهی و پزشکی کشور مورد استفاده قرار می گیرد.

وی یادآور شد: این شرکت توانایی تولید و پوشش نیاز داخلی را دارد و تلاش‌های بسیاری برای جلوگیری از ورود نمونه مشابه خارجی صورت گرفته است و امیدواریم این تلاش‌ها به ثمر نشسته و از واردات این‌گونه تولیدات به کشور جلوگیری شود.

فلاتی درباره صادرات این محصول و میزان ارزآوری صورت گرفته برای کشور بیان کرد: این محصول به کشور ترکیه صادر شده است و طی یک سال اخیر توانسته ۳۰ هزار یورو ارزآوری داشته باشد.

وی همچنین گفت: با تولیدات این شرکت برای ۳۰ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی ایجاد شده است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

× ایران زیر بار آپارتاید علمی و هسته‌ای نخواهد رفت

× دو دستاورد سازمان انرژی اتمی و سه مرکز مهم هسته‌ای رونمایی شد

× سازمان‌های دولتی تصمیم بگیرند در کشتی اقتصاد دانش‌بنیان می‌خواهند سکاندار باشند یا پاروزن

× تولید پودر نانو برای مصارف صنعتی در کشور

× علم و فناوری و رشد و توسعه ایران به نفع همسایگان و کشورهای منطقه است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات