سه مشخصه مورد نیاز برای استخدام در آمازون

سه مشخصه مورد نیاز برای استخدام در آمازون

آمازون بزرگترین خرده فروشی آنلاین دنیا است که هزاران پرسنل در سراسر دنیا دارد و باگسترش کسب وکارهای این کمپانی، هرساله به تعداد کارمندان آن اضافه می‌شود. همانند تمام شرکت‌های دنیا، این خرده فروشی نیز قوانین خود را برای استخدام دارد و به تازگی مشخص شده است که متقاضیان برای فعالیت در آمازون باید سه مشخصه اصلی را دارا باشند.

به گزارش اکوسیستم، جف بزوس (بنیانگذار آمازون) 20 سال قبل به تیم استخدامی خود توضیه کرد که هنگام استخدام پرسنل سه موضوع را مدنظر قرار دهند.

بزوس اعلام کرد که ملاک‌های استخدام آن مهم‌ترین عامل برای اطمینان پیدا کردن از موفقیت مستمر آمازون محسوب می‌‌شود. بنیانگذار غول خرده فروشی دنیا از مدیران منابع انسانی خود خواست تا قبل از استخدام، به سه پرسش بسیار مهم پاسخ دهند.

مشخصه های اصلی آمازون برای استخدام پرسنل

آیا این شخص مورد تحسین من است؟

بزوس در مورد این سوال گفته بود، زندگی بسیار کوتاه است، بنابراین بهتر است که با افرادی که مورد تاییدتان نیستند، سپری نشود. همواره تلاش می‌کنم که با آدم‌هایی کار کنم که مورد تایید و تحسین من باشند. از مدیران آمازون نیز انتظار دارم که به دنبال چنین افرادی باشند.

آیا این شخص می‌تواند میانگین سطح گروهی که قرار است عضو آن باشد را ارتقا دهد؟

بزوس در گزینش استخدامی، صرفا به دنبال افراد خوب نیست و در این مورد می‌گوید: ما تلاش داریم با بی‌نظمی مقابله کنیم و سطح استاندارد گروه نیز باید دائما در حال ارتقا باشد. وی در ابتدای فعالیت آمازون از کارمندان خود درخواست کرده بود که تا تصویری از مخاطبان را طی پنج سال آینده ترسیم نمایند و به آنها گفت که در تصویر ذهنی بعد از گذشت پنج سال، آمازون باید تا جایی پیشرفت کند که همه معترف به آن باشند و از اینکه به چنین شرکتی ملحق شده‌اند، خوشحال باشند.

آیا این شخص دارای مهارت منحصر بفردی است؟

بنیانگذار آمازون از صرف غذاهای جدید و عجیب و غریب لذت می‌برد و حتی گفته می‌شود یکبار برای صبحانه اختاپوس سفارش داده است. در سال ۱۹۹۸ میلادی او گفت علاوه بر غذاهای جدید از کار کردن با افراد بی همتا نیز لذت می‌برد و در نتیجه استخدام افرادی با علاقه‌مندی‌ها، دیدگاه‌ها و مهارت‌های منحصربفرد که به اغنای محیط‌های کاری بیانجامد (خواه آن مهارت‌ها به کاری که قرار است انجام دهد مرتبط باشند و خواه نباشند) برای بزوس اهمیت بسیاری دارد.

    نظرات