تفاهم‌نامه گذراندن خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد

تفاهم‌نامه گذراندن خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان امضا شد

سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس جمهور) با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح، شرایط گذراندن خدمت سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان را اعلام کرد.

به گزارش اکوسیستم، نشست خبری تسهیلات سربازی افراد فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان، امروز صبح در با حضور سورنا ستاری، سردار موسی کمالی (رئیس اداره سرمایه انسانی ستاد کل نیروهای مسلح) و سردار فرحی (رئیس قرارگاه مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح) در محل معاونت علمی ریاست جمهوری برگزار شد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این نشست با اشاره به این نکته که نیروی انسانی پایه اصلی اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: هر سال، هزار نفر از نخبگان و کارآفرینان از سیستم جایگزین پروژه به جای خدمت سربازی استفاده می‌کنند. در سال 96 با پیگیری‌های سردار باقری و تائید مقام معظم رهبری، توافقاتی در مورد ارائه امکانات جدید در حوزه سربازی حاصل شد که این یک نوآوری جدید در راستای استفاده بهینه از نیروهای انسانی به حساب می‌آید.

ستاری ضمن اشاره به این موضوع که کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها با شش حوزه اصلی سر و کار دارند، افزود: حوزه‌های مالیاتی، گمرکی، مجوزها، شهرداری، تأمین اجتماعی و نظام وظیفه از جمله این حوزه‌ها هستند. در حوزه آخر، به منظور ایجاد مسیر برای امریه سربازی در شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای طرح‌های تحقیقاتی به جای خدمت سربازی، پیگیری‌هایی را انجام دادیم.

وی از امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کل نیروهای مسلح خبر داد و گفت: براساس این توافق‌نامه، نیروهای تحصیل کرده، مشروط بر آنکه در زمان استفاده از طرح در داخل کشور باشند، می‌توانند دوران خدمت سربازی خود را در شرکت‌های دانش‌بنیان بگذرانند.

    نظرات