ادغامها و تملیکهای سال۹۸
اسنپفود اصولا رقیبی برای خود نمیشناسد، اما چیلیوری و ریحون همواره مدعی بودند که از این بازار سهم دارند. دی ماه امسال، چیلیوری و ریحون در یک نشست خبری رسما خبر از ادغام خود و ادامه کار با برند چیلیوری دادند. این درحالیاست که چیلیوری اعلام کرده که در حال مذاکره با دیجیکالا برای جذب سرمایه است؛ مذاکرهای که هنوز نتیجهاش مشخص نشده است. نتبرگ و تخفیفان ادغام شدند آذرماه سال ۹۸، زمان انجام این توافق بود؛ توافقی که با حفظ هر دو برند در بازار انجام شده است. شهریور سال ۹۸ بود که خبر آمد دیوار برای ساماندهی به بخش املاک خود سراغ بازیگر بزرگتری به اسم آیهوم رفته و ادغام این دو شرکت چندی پیش با حفظ برندهای جداگانه صورت گرفت. ردپای ادغام را در بازار خشکشوییهای آنلاین نیز دیدیم؛ جایی که ۲ بازیگر قدیمی این بازار یعنی زودشور و لاندراپ در سال ۹۸، با یکدیگر ادغام شدند اما در نهایت و تنها پس از چند ماه، ادغام این دو شرکت با شکست مواجه شد. براساس اطلاعات موجود، smartup در همراه مکانیک، کافه بازار در Avagames، شناسا در کتابپلاس، صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه تهران در همراهمکانیک، turquoise partners در داستانمن، دیومند و برکت در پوشاپ، smartup در سلامساختمان، بنیانگذار کافهبازار در پیاده، سرمایهگذار فرشته در بلیتو، ارتباط فردا در ایرانرنتر، کارمانا در دیالوگ و لوتوس پارسیان در ایران تلنت سرمایهگذاری کردهاند. این آمار نشان میدهد که منابع و ظرفیتهای جدیدی برای سرمایهگذاری در حوزه استارتاپها فعال خواهد شد. اطلاعاتی که تا آخر آذرماه جمعآوری شده، نشان میدهد که ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام شده است.
متن کامل خبر در سایت هفته نامه شنبه
نظرات