برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها با نرم‌افزار بومی آسان‌تر شد

برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها با نرم‌افزار بومی آسان‌تر شد

شرکت دانش‌بنیان «فناوری اطلاعات ثانیه» با به کارگیری دانش و توان متخصصان حوزه فناوری اطلاعات توانسته است نرم‌افزار پرکاربردی را به تولید برساند که بسیاری از مشکلات دانشگاه‌ها در امر برنامه ریزی و مدیریت را کاهش دهد.

سید محمد علی اردستانی زاده مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فناوری اطلاعات ثانیه» درباره نوع فعالیت و تولیدات این شرکت گفت: این شرکت در زمینه طراحی و تولید سامانه‌ای خودکار برای تنظیم برنامه هفتگی دانشگاه‌ها که با نام «ترنج» شناخته می‌شود فعالیت خود را آغاز کرد است. علاوه بر این نرم افزار دیگری با نام نرم افزار «تنظیم هوشمند برنامه قطارهای راه آهن جمهوری اسلامی ایران» را طراحی و تولید کرده است.

این فعال فناور درباره کاربرد نرم افزار ترنج گفت: با توجه به ساختار محیط‌های دانشگاهی و مسائل فراوانی که در شروع هر ترم تحصیلی در برنامه ریزی دروس به وجود می‌آید این شرکت اقدام به طراحی سیستمی کرد که تا حدود زیادی مشکلات این حوزه را برطرف کند.

وی ادامه داد: این سیستم یک گام مهم در ارتقاء کیفیت تنظیم برنامه‌ی هفتگی است و در نهایت خروجی آن برنامه ای کامل است که بر اساس نیازها و محدودیت های تنظیم شده توسط بکار گیرندگان تهیه شده است.

صرفه جویی در زمان و کاهش وقت‌های تلف شده

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فناوری اطلاعات ثانیه» درباره مزایای این سامانه توضیح داد: صرفه جویی در زمان و کاهش وقت‌های تلف شده ناشی از برنامه ریزی اشتباه، کم شدن هزینه‌های ناشی از ترددهای اساتید و دانشجویان، امکان اعمال قوانین آموزشی در زمینه تنظیم برنامه و استفاده درست از منابع دانشگاهی مانند کلاس‌ها، آزمایشگاه‌ها و غیره از جمله مزایای استفاده از این سامانه است.

این فعال فناور بیان کرد: نمونه مشابه خارجی این محصول در دنیا وجود دارد که هم اکنون نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد ولی در ایران نمونه خارجی در حال استفاده وجود ندارد چرا که شرایط و نوع آموزشی کشورمان کمی متفاوت است و بعضا این محصول برای هر دانشگاه به طور جداگانه طراحی و تولید می‌شود.

وی به مشتریان این شرکت اشاره و توضیح داد: دانشگاه‌های آزاد، دانشگاه‌های دولتی و برخی از دانشگاه‌های پیام نور از مشتریان و استفاده‌کنندگان این محصول هستند.

نرم افزار برنامه‌ریزی و زمان بندی حرکت قطارها

اردستانی زاده از محصول دیگر این شرکت که «نرم افزار تنظیم هوشمند برنامه قطارهای راه آهن» است نام برد و گفت: این نرم افزار سیستمی است که برای برنامه‌ریزی و زمان بندی حرکت قطارها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «فناوری اطلاعات ثانیه»، این نرم افزار با دریافت اطلاعات ایستگاه، مشخصات قطار، کلاس‌های قطار، تعریف مسیر، اختصاص مسیر به قطار، توقفات اجباری، افق‌های شرعی اقدام به برنامه‌ریزی حرکت و توقف قطارها به صورت اتوماتیک کرده و خروجی آن نمایش گرافیکی هر مسیر، روند پیمایش ایستگاه‌ها توسط قطار انتخابی و گزارش زمان اشغال و آزاد بودن بلاک‌ها است.

وی ادامه داد: نمونه داخلی این نرم افزار وجود ندارد ولی نمونه مشابه خارجی این محصول پیش‌تر توسط کشور آلمان تامین می‌شد و زمان اجرای نرم افزار این شرکت و جایگزین آن با نرم افزار شرکت آلمانی قیمت آن حدود ۲۰ درصد قیمت تمام شده نمونه خارجی آن بود.

اردستانی زاده درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: در این شرکت مجموعا به صورت تمام وقت و پاره وقت ۱۸ نفر مشغول به کار هستند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/

اخبار مرتبط

* ساخت محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر اساس نیازهای داخلی کشور

* صرفه جویی ارزی با ساخت کیوسک های بانکی

* ایران به تولید پروفیل‌های نازک در صنعت اکستروژن مجهز می‌شود

* دستگاه سی‌تی‌اسکن ۴بعدی ایران‌ساخت به کمک سرطان می‌آید

* بخش رسانه‌های دیجیتال «ایران ساخت» داوری شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات