فعالیت 84 شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

فعالیت 84 شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی

حسن حیدری (رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی) از فعالیت 84 شرکت و فراهم شدن بستر مورد نیاز برای اشتغال قریب به ۴۰۰ تحصیلکرده دانشگاهی در قالب شرکت‌های مستقر در پارک و مرکز رشد این مجموعه خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، حیدری با تشریح فعالیت‌های 10 سال اخیر این پارک علم و فناوری، گفت: در سال 86 این مجموعه به عنوان یکی از زیر مجموعه‌های دانشگاه ارومیه تاسیس شد، در سال 93 با خروج از چارت تشکیلاتی دانشگاه، عملکرد مستقلی پیدا کرد و این امر سبب تحولات گسترده‌ای در پارک شد.

وی ادامه داد: در سال 93 تنها 18 شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی مستقر بودند، اما اکنون این رقم به 84 شرکت رسیده است، به علاوه همزمان نیمی از 18 شرکت دانش بنیان آذربایجان غربی نیز در این مجموعه مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با اشاره به بستر سازی برای اشتغال قریب به 400 تحصیلکرده دانشگاهی در قالب شرکت‌های مستقر در پارک و مرکز رشد این مجموعه، گفت: 102 شغل مستقیم در پارک، 289 شغل در قالب شرکت‌های مستقر و 106 شغل نیز در مرکز رشد این مجموعه بر اساس خود اظهاری ثبت شده است.

وی اضافه کرد: از سال 95 تا کنون، بودجه پارک علم و فناوری آذربایجان غربی سه برابر شده است و به رقم 6/3 میلیارد تومان رسیده است. به علاوه گردش مالی شرکت‌ها از 1/2 میلیارد تومان در سال 94 به مبلغ 12/5 میلیارد تومان در سال 96 رسیده است.

حیدری ادامه داد: در حال حاضر بهره برداری از سه هزار و 500 متر فضای فیزیکی سرپوشیده در پارک شروع شده است و کار احداث 8 هزار متر مربع نیز در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: فراهم آوردن امکانات مورد نیاز بریا استقرار 250 شرکت در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی، یکی از برنامه‌های آینده این مجموعه است. همچنین تاسیس مراکز رشد در شهرستان‌های میاندوآب، ماکو و ارومیه از دیگر برنامه‌های این پارک خواهد بود که در ادامه شهرهای خوی و مهاباد نیز به آنها اضافه می‌شوند.

    نظرات