شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات بر واردات معاف شدند

شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات بر واردات معاف شدند

توافقی میان معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و گمرک جمهوری اسلامی ایران حاصل شده است که براساس آن، شرکت‌های دانش‌بنیان از پرداخت مالیات چهار درصد علی‌الحساب بر واردات معاف می‌شوند.

به گزارش اکوسیستم، با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از این پس تمام شرکت‌های دانش‌بنیانی که کارگروه ارزیابی و تشخیص شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان، آنها را تایید کرده باشد، در صورت ثبت‌نام و مراجعه در سامانه مدیریت کالا به نشانی WMS.IR از پرداخت چهار درصد مالیات علی‌الحساب به واردات معاف خواهند بود.

شرکت‌ها برای ثبت نام در این سامانه، می‌توانند با انتخاب گزینه ثبت نام تولیدی، در بخش اطلاعات پروانه، درصورتی‌که دارای پروانه بهره‌برداری از یکی از وزارتخانه‌های صنعت، جهاد کشاورزی و بهداشت نیستند، با انتخاب گزینه شرکت دانش‌بنیان و واردکردن شناسه ملی در بخش شماره پروانه، نسبت به ثبت نام اقدام کنند و به این ترتیب مشمول معافیت پرداخت مالیات چهار درصد علی‌الحساب بر واردات شوند.

تسهیل ورود کالا در مسیرهای سبز و امکان اظهار قبل از ورود، کیل مصرف و استرداد پروانه وارداتی، تسهیل انجام تشریفات گمرکی برای تولیدی‌های مستقر در مناطق آزاد و ویژه و تسهیل در جابجایی کالا با صدور پته خروجی از انبار تولیدی جهت استعلام نیروهای انتظامی، از دیگر تسهیلاتی است که شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند با ثبت‌نام در این سامانه از آنها بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، برقراری ارتباط مؤثر بین جامعه دانشگاهی و صنعتی در راستای کمک به نیازهای شرکت‌های تولیدی و بهبود فضای کسب‌وکار شرکت‌های تولیدی با بهره‌وری از زیرسامانه بازار به‌منظور معرفی کالای ایرانی به سایر کشورها، از دیگر تسهیلاتی است که شرکت‌های دانش‌بنیان ذیل قرارداد ذکرشده می‌توانند از آن استفاده کنند.

معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام کرد که شرکت‌های دانش‌بنیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره 43891 تماس بگیرند.

    نظرات