علوم انسانی‌ به مقابله با آثار سوء «کرونا ویروس» آمد

علوم انسانی‌ به مقابله با آثار سوء «کرونا ویروس» آمد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، هنگام وقوع یک بحران اجتماعی در جامعه، وظیفه دانشگاهیان خصوصا عالمان حوزه علوم انسانی ایجاب می‌کند در حد توان نسبت به کاهش تنش‌ها، التهاب‌ها و اضطراب‌های ناشی از بحران و ایجاد روحیه امید و نشاط در بخش‌های مختلف جامعه اقدام کنند. بر همین هدف «پویش فراز و فرود زندگی» با حمایت صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری و مراکز علمی سراسر کشور راه اندازی شده است.

در کنار توجه به مسائل بهداشتی و سلامتی جسم، باید به سلامت روان از ابعاد مختلفی مانند سلامت روان فردی، اجتماعی و معنوی توجه ویژه‌ای شود و یکی از رسالت‌های مهم علوم انسانی علاوه بر تولید دانش، پاسخ به نیازهای جامعه در همه سطوح و در همه زمان‌ها است و این در حالی است که جامعه بشری درگیر یک پدیده نامبارک شده که علاوه بر به خطر انداختن جان بسیاری از انسان‌ها، سرمایه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و معنویی را به تاراج می‌برد.

این پویش در نظر دارد‌ پس از شیوع کرونا ویروس ( covid۱۹ ) و با توجه به وضعیت خاص کشور و جهان به ابعاد مختلف این پدیده نگاه عالمانه‌ای داشته باشد و این در شرایطی است که جامعه پزشکی و مسئولان حوزه بهداشت، دولت، نهادهای مردمی، نیروهای مسلح همه عزم و تلاش خود را به کار بسته‌اند، که بر این امر فائق شوند. بنابراین اساتید علوم انسانی در تلاشند در حد توان نسبت به کاهش تنش‌ها، التهاب‌ها و اضطراب‌های ناشی از بحران و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه قدم‌های محکمی بردارد.

بر این اساس، عالمان حوزه علوم انسانی کشور اعم از ادیبان، روان شناسان، جامعه شناسان، فلاسفه، اساتید علوم ورزشی، علوم تربیتی، علوم اقتصادیبا هدف پاسخ به نیازهای جامعه که همان مقابله با این مهمان ناخوانده است تصمیم گرفتند نسبت به تهیه و تولید محتوای کاربردی در راستای آگاه سازی و تلاش برای کاهش تنش و ایجاد روحیه امید و نشاط در جامعه برای مقابله با ویروس کرونا اقدام کنند.

این محتواها به صورت فیلم‌های کوتاه، انیمیشن، app (نرم افزار تلفن همراه)، پروتکل‌های حفاظت از سلامت کادر پزشکی و پرستاری توسط اساتید و دانش آموخته‌گان علوم انسانی تهیه شده و در سایت دانشگاه‌های سراسر کشور و همچنین تارنمای پویش به نشانی updownlife.ir بارگذاری شده است .

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

*فرصت‌های امیدوارانه در جهان کرونایی

*تولید مهمترین تجهیز مقابله با کرونا در یک شرکت ایرانی روزانه به ۳۰ عدد رسید

*آخرین وضعیت ۳ روش درمانی کروناویروس در ایران/مطالعات ایران در تولید واکسن همپای دنیا

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات