طراوتی فناورانه

طراوتی فناورانه

رخت تیرگی از جهان برافکنده می‌شود، آن هم با دمیدن روح دانایی و خرد خداوندی. این است که چیرگی روشنی بر تیرگی جهل را نمایان می‌کند .

در گردش فصل‌ها نیز خداوند زیبایی را به چهره‌های گوناگونی متبلور ساخته است و زیبایی که وابسته به آب است .

در سوره حج نیز می‌فرماید : ای بشر آیا ندیدی که خدا از آسمان آب فرو بارید که زمین را سبز و خرم کرد که همانا خدا را با خلق، عنایت و لطف است؟

بله آب، نعمت بی مانند خداوند، جلوه زیبایی و طراوت و مظهر پاکی و زلالی و دلیل اصلی ادامه هستی است .

البته که این اهمیت بر کسی پوشیده نیست. با کمک فناوری و دانش می‌توان مدیریت بهتری از این موهبت الهی داشت. در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به درستی سال رونق تولید نامگذاری شده، ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی در مسیر توسعه پیشرفت این حوزه در کشور قرار گرفت. آن هم با تکیه بر دانش و اراده فناوران کشور تا زمینه بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های پیشرفته این حوزه را فراهم کند و گامی در راستای رونق تولید داخلی و استقلال و سربلندی روزافزون کشورمان در عرصه علم و فناوری باشد .

درست است که راه دشوار است و موانع بسیار. اما ایرانی با اراده و همت است و استفاده از نیروی ذهن و نوآوری در کنار اینها مسیر را هموار می‌کند .

زیست بوم فناوری و نوآوری حوزه آب در حال شکوفایی است و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها به خوبی در آن نقش‌آفرینی می‌کنند‌. زیست بومی که در آن به ایده‌ها بال و پر پرواز داده می‌شود و ذهن‌های خلاق پرواز می‌کنند. در نهایت نیز با اوج گرفتن بر قله‌های پیشرفت محصولی از جنس فناوری تولید می‌شود .

جوانان و فعالان استارتاپی در کشور از شکست نمی‌هراسند، جسور هستند و با فعالیت خود ایده‌هایی جدید رو می‌کنند تا پیمودن مسیر آسان تر شود‌ .

حال که دغدغه دلنشین گسترش زیست بوم فناوری و نوآوری جایگزین فروش نفت شده است باید قدرش را بدانیم و از مدد متخصصان و نوآوری ذهن‌های خلاق برای رسیدن به موفقیت استفاده کنیم .

درست است که مسیر طولانی است اما برای تحقق رویای رنگین نوآوری باید مبارزه کرد. با تکیه به توانمندی‌ها قدرتمندتر از گذشته در سال جدید در مسیر شکوفایی قرار می‌گیریم و زیست بوم فناوری و نوآوری رونق می‌دهیم .

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: isti.ir

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات