مهارت‌های تفکر خلاق آموزش داده می‌شود

مهارت‌های تفکر خلاق آموزش داده می‌شود

معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش این جشنواره را برگزار می‌کند تا علاوه بر آموزش مهارت‌‌های تفکر، مسیر کارآفرینی و ایده‌پردازی نیز در این رویداد هموار شود.

ظرف سه سال گذشته شاهد برگزاری این جشنواره در سطح استان تهران بودیم و اکنون در سال چهارم این رویداد در سطح ملی و برای نخستین بار برگزار می‌شود. تمامی دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه داخل و خارج کشور، والدین دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی و فرهنگیان می‌توانند برای حضور در جشنواره ثبت نام کنند.

جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی علاوه بر آموزش به دانش آموزان، به والدین و معلمان نیز آموزش می‌دهد تا هماهنگی بین مدرسه و خانه ایجاد شود و شاهد پیشرفت بیشتر در این حوزه باشیم. در این جشنواره مهارت‌های تفکر خلاق با رویکرد علوم شناختی آموزش داده می‌شود. آشنایی دانش آموزان با ابعاد مختلف مهارت‌های تفکر از اهداف این آموزش‌ها است. به گونه‌ای که ایده پردازی و خلاقیت در آنها پرورش یابد و با تفکر خلاقانه خود باعث ایجاد نوآوری شوند.

همچنین این آموزش‌ها تنها به مهارت‌های تفکر بسنده نکرده است بلکه داشتن نوآوری، خلاقیت و کارآفرین بودن نیز از موارد آموزشی دیگر است. این رویداد را باید اقدامی برای بهبود توانمندی ایده پردازی شرکت کنندگان دانست.

شرکت کنندگان پس از مراجعه به سایت جشنواره و ثبت نام در آن می‌توانند از این آموزش‌ها بهره مند شوند. همچنین از نخستین روز از فروردین ماه سال جاری تا خرداد ماه مهلت برای ثبت ایده و شرکت در جشنواره است. پس از آن ایده‌ها داوری می‌شوند و با برگزیده شدن مورد حمایت قرار می‌گیرند تا به سمت تجاریسازی حرکت کنند.

همچنین عضویت در باشگاه کارآفرینان نوجوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تمام شرکت کنندگان جشنواره یکی از مزایای آن است. در این باشگاه مهارت‌های نرم کارآفرینی آموزش داده می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* ثبت نام نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی آغاز شد

* نخستین جشنواره ملی خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی با مشارکت بانک ملی ایران برگزار می شود

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات