هفت نکته برای داشتن پروفایلی بی‌نقص در لینکدین

هفت نکته برای داشتن پروفایلی بی‌نقص در لینکدین

لینکدین یک پلتفرم کارآمد برای افراد جویای کار مناسب و تمام کسب و کارها است. بنابراین چه در جستجوی کار هستید، چه صاحب یک کسب و کار، فعالیت شما در این شبکه اجتماعی، نقش حائز اهمیتی در موفقیت‌تان خواهد داشت.

اکوسیستم - به نقل از دیجیاتو، در حال حاضر لینکدین یک منبع ارزشمند برای افراد جویای کار و کسب و کارها است، به همین دلیل این پلتفرم روز به روز بزرگ‌تر و گسترده‌تر از قبل می‌شود و در هر لحظه میزبان میلیون‌ها کاربری است که سعی دارند کسب و کار خود را رونق دهند؛ اما لینکدین هیچ مزیتی برای افرادی که بلد نیستند یک پروفایل بی‌نقص بسازند ندارد.

به همین خاطر در ادامه هفت روشی را مطرح می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توان یک پروفایل بی‌نقص در لینکدین ساخت و هر روز بر تعداد بازدیدهای آن افزود.

در جزئیات ریز شوید تا بیشتر در معرض دید قرار بگیرید

در حال حاضر میلیون‌ها نفر در لینکدین فعال هستند اما سوال این است که شما چه جایگاهی در میان آن‌ها دارید. برای فهمیدن این موضوع به تعداد بازدیدهایی که از پروفایل‌تان می‌شود دقت کنید و ببینید که در روز چند نفر پروفایل شما را زیر نظر می‌گیرند.

اگر تعداد این بازدیدها راضی کننده نبود برای شروع دستی به سر و گوش پروفایل خود بکشید و تا جایی که می‌توانید بیشتر در مورد فعالیت‌های‌تان توضیح دهید. هر چه بیشتر در جزئیات ریز شوید و اطلاعات دقیق‌تری در مورد فعالیت‌های‌تان بدهید بازدید بیشتری خواهید گرفت.

هفت ترفند برای داشتن پروفایلی بی نقص در لینکدین

این یک قانون است و نباید هیچ وقت آن را فراموش کنید. مثلا به جای اینکه خود را فقط به عنوان یک مدیر معرفی کنید، بنویسید یک مدیر فناوری اطلاعات با تجربه بالا هستم که از فلان دانشگاه معتبر فارغ‌التحصیل شده‌ام. حتی می‌توانید از محلی که الان در آن فعالیت دارید هم بگویید.

کلا سعی کنید که هیچ یک از وجوه شخصیت کاری‌تان از قلم نیفتند و تا جایی که می‌توانید پروفایل خود را با جزئیات بیشتر پر کنید. با انجام این کار وقتی دیگران به دنبال یک چیز خاص بروند که شما به آن در پروفایل‌تان اشاره کرده‌اید، جزو نتایج اول جستجو قرار خواهید گرفت و به مرور بر تعداد بازدیدهای پروفایل شما افزوده می‌شود.

فکر کنید پروفایل لینکدین شما، یک صفحه تبلیغاتی است

به طور کلی یک کارفرما به دنبال این نیست که ببنید شما چه مهارت یا تجربه‌ای دارید. بلکه آن‌ها فقط می‌خواهند ببینند که مهارت و تجربه‌ شما به چه درد کسب و کارشان می‌خورد. پس با تبلیغ درست مهارت‌ها و تجربیات خود سعی کنید آن‌ها را به یک کارفرمای مناسب بفروشید.

به همین خاطر پروفایل خود را به یک رزومه آنلاین تبدیل نکنید. کاری کنید که فراتر از این حرف‌ها باشد. تا جایی که امکانش هست در مورد خودتان جذاب صحبت کنید و لحن بیانتان طوری باشد که انگار می‌توانید از پس نیازهای یک کارفرما در حوزه کاری خود برآیید.

از پروفایلتان برای قصه گفتن استفاده کنید

وقتی که مخاطب خود را پیدا کردید و فهمیدید دقیقا باید روی چه کسانی تاثیر بگذارید، زمان آن می‌رسد تا برایشان قصه خودتان را تعریف کنید. این حیاتی‌ترین و در عین حال سخت‌ترین بخش کار است که اگر درست انجامش دهید نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

همیشه این را مد نظر داشته باشید که روایت یک قصه تاثیر گذار در بیشتر مواقع مخاطب بیشتری برایتان می‌آورد تا اینکه بخواهید به طور خلاصه از صلاحیت‌ها و تجربیاتتان بگویید. به طور کلی صفحه لینکدین شما زمانی بی‌نقص و کاربردی خواهد شد که بتوانید از مخاطبین خود واکنش‌های احساسی دریافت کنید.

خیلی مهم است که مدام از خودتان بپرسید دقیقا الان مشکل یک کارفرما چیست، چطور می‌شود این مشکلات را برطرف کرد و نظر مخاطبین شما با خواندن پاسخ این سوال‌ها چه خواهد بود.

اگر بتوانید برای این سوال‌ها یک پاسخ مناسب پیدا کنید و در موردشان خوب در پروفایل‌تان بنویسید، آن وقت صفحه لینکدین شما از میلیون‌ها صفحه‌ای که روز به روز بر تعدادشان افزوده می‌شود کاملا متمایز خواهد شد.

به مخاطبین خود بگویید از پس چه کارهایی بر‌می‌آیید

یکی از اشکالاتی که در صفحات لینکدین بسیار به چشم می‌خورد این است که اغلب کاربران کلی اطلاعات به خورد مخاطب‌هایشان می‌دهند اما به آن‌ها نمی‌گویند که با تمام چیزهایی که خوانده‌اند چه کنند.

این مهم است که به دنبال کننده‌ها و کسانی که هر روز به پروفایل شما سر می‌زنند بگویید که شما از پس چه کارهایی برمی‌آیید. مثلا بنویسید که من در مورد فلان موضوع می‌توانم به شما کمک کنم و اگر خواستید می‌توانید از طریق ایمیل با من تماس بگیرید.

با این کار دارید به کاربران دیگر می‌گویید که با دیدن پروفایل‌تان دقیقا چه چیزی عاید آن‌ها می‌شود. خلاصه بگویم، کاری کنید تا افراد مختلف بیایند و با شما در مورد مسائلی که در آن‌ها تخصص دارید صحبت کنند. شکل گرفتن چنین مکالماتی مطمئمنا به نفع شما خواهد بود.

چاشنی مدیا را فراموش نکنید

تجربه نشان داده که تصاویر برای افراد جذاب هستند. پس حواستان باشد که چاشنی مدیا را فراموش نکنید تا دست پخت نهایی هوش را از سر هر کسی که به آن نزدیک می‌شود ببرد. درست است که پروفایل‌های لینکدین طوری طراحی شده‌اند که کاربران با ورود به آن‌ها بیشتر اطلاعات متنی به دست آورند.

هفت ترفند برای داشتن پروفایلی بی نقص در لینکدین

اما حالا که امکان استفاده درست از مدیا وجود دارد چرا از مزیت‌هایش برای جلب نظر مخاطب استفاده نکنیم؟ مثلا گذاشتن لینک یک مقاله از خودتان یا پوشش تصویری یک فعالیت‌ مهم شرکتی که در آن حضور دارید می‌تواند پروفایل لینکدین‌تان را جذاب و پر مخاطب کند. پس از مدیا غافل نشوید و از وجوه مختلف آن هر طور که می‌خواهید استفاده کنید.

از کلید واژه‌ها درست استفاده کنید

کاربران لینکدین این روزها روی کلید‌ واژه‌هایی که استفاده می‌کنند وسواس زیادی به خرج می‌دهند. کار درستی هم هست و اگر می‌خواهید پروفایل شما در لینکدین روزی به درد بخورد باید مدام نحوه پیدا کردن کلید‌ واژه‌های درست را تمرین کنید. البته پیدا کردن کلید واژه‌ها کار سختی نیست. کار سخت، پیدا کردن مناسب‌ترین و درست‌ترین کلید واژه‌هاست.

به طور کلی می‌توان از هر کلید‌ واژه‌ای در صفحات لینکدین استفاده کرد. اما باید اول نیاز‌های خودتان را بشناسید و سپس بر اساس آن‌ها به سراغ کلید واژه‌ها بروید. اگر این کار را به درستی انجام دهید دیگران راحت‌تر شما را در جستجوهای‌شان پیدا می‌کنند و با ورود به پروفایل‌تان می‌فهمند که دقیقا دنبال چه چیزی هستید.

در لینکدین فعال باشید

با اینکه لینکدین کمی با دیگر شبکه‌های اجتماعی تفاوت دارد اما به هر حال یک شبکه اجتماعی به حساب می‌آید و باید در آن برای پیدا کردن مخاطب بیشتر همیشه فعال بود. به طور کلی هر چه در لینکدین فعال‌تر باشید، پروفایل‌تان بیشتر دیده می‌شود و به تبع افراد بیشتر با شما آشنا خواهند شد.

هفت ترفند برای داشتن پروفایلی بی نقص در لینکدینالبته نیازی هم نیست که زیاد روی لینکدین وقت صرف کنید. همین که مقاله‌های مربوط به رشته کاری خود را در صفحه‌تان به اشتراک بگذارید و با دیگران تعامل داشته باشید کافیست. به مرور همین کار ساده شما را با افراد بیشتری آشنا خواهد کرد که ارتباط با آن‌ها مطمئنا به نفع شما خواهد بود.

    نظرات