دیجی‌کالا چگونه در حال سپری کردن بحران کرونا است؟

دیجی‌کالا چگونه در حال سپری کردن بحران کرونا است؟

مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد که ظرفیت ارسال سفارش‌های این فروشگاه بین ۲۰ الی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده و حالا دیجی‌کالا به شکل روزانه ۳۰۰ هزار کالا را به دست مشتریان در سراسر ایران می‌رساند. به گفته او، حالا تنوع محصول در دیجی‌کالا از ۲ میلیون کالا فراتر رفته و بیشتر از ۴۰ هزار فروشنده، در حال فروش محصولات خود در این فروشگاه هستند. او رسما اعلام کرد که دیجی‌کالا، بزرگ‌ترین ظرفیت لجستیک و عملیات کشور را در اختیار دارد و ۳۰۰ هزار کالایی که دیجی‌کالا روزانه به سراسر ایران ارسال می‌کند، از بسته‌هایی که شرکت ملی پست جابه‌جا می‌کند بیشتر است: «۸۰ درصد بسته‌ها با لجستیک خود دیجی‌کالا به کاربران در سراسر ایران تحویل داده می‌شود و ۲۰ درصد سفارش‌های ما را هم پست به مقصد می‌رساند.» مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا گفت که چالش اصلی این فروشگاه در دوران کرونا، حفظ سرویس برای کاربران و از طرف مقابل حفاظت از سلامت پرسنل بوده است. او گفت که به همین دلیل، دیجی‌کالا تمام نیروهای ستادی خود را به دورکاری فرستاد و شیفت‌های مرکز پردازش نیز با ۵۰ درصد ظرفیت به کار مشغول شدند تا افراد کمتری به هم نزدیک باشند. اما موسوی در پاسخ به همین مسئله گفت که نداشتن رقیب، تقصیر دیجی‌کالا نیست و اتفاقا این شرکت از رقابت به شدت لذت می‌برد. او همچنین در پاسخ به این سوال که دیجی‌کالا چه درخواستی از دولت دارد، اعلام کرد که این فروشگاه حتی حاضر است تمام زیرساخت‌های خود را در اختیار عرضه رایگان یا با قیمت مصوب ماسک و بقیه اقلام بهداشتی قرار دهد. اما اساسا مهم‌ترین درخواستی که مطرح شد، این بود که دولت زیرساخت‌ها را با اختلال مواجه نکند و فروشگاه‌های اینترنتی را نیز به رسمیت بشناسد، چراکه این فروشگاه ۴۰ هزار فروشنده دارد که بخشی از آن‌ها در تهران نیستند: «برای مثال ممکن است پلیس راه، جلوی کامیونی که سفارش ۴ هزار نفر در آن است را بگیرد. چالش‌هایی از این دست وجود دارد و ما در چنین شرایطی مشغول به کاریم.» موسوی به جدولی که برای نحوه فعالیت مشاغل از سوی دولت منتشر شده نیز انتقاد کرد و گفت که نامی از هیچ فروشگاه‌ اینترنتی در این جدول به چشم نمی‌خورد. به گفته موسوی، پس از گذاشتن سقف قیمت، این فروشگاه ۸۰ هزار ماسک با قیمت حدود ۳ هزار تومان عرضه کرده است اما مشکلی که پیش آمد این بود که فروشندگان ترجیح دادند محصول را در بازار آفلاین با قیمت بالاتر بفروشند.

متن کامل خبر در سایت دیجیاتو

منبع خبر

دیجیاتو

دیجیاتو

جدیدترین اخبار و مقالات دنیای بازی و سینما

    نظرات