مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار شد

مسابقه اعطای گرنت فناورانه رساله دکتری برگزار شد

تشویق و هدایت رساله‌های مقطع دکتری در حوزه‌های مرتبط با ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت به عنوان حامی این رویداد، در جهت رفع نیازهای صنایع داخل کشور و تولید ثروت‌بخشی از اهداف آن بود.

در این راستا رساله‌های مختلفی از دانشگاه‌های مختلف کشور همچون صنعتی اصفهان، تبریز، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، تهران، تربیت مدرس، شهید بهشتی، علم و صنعت ایران، علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، صنعتی شریف و کاشان که تا پایان مهلت فراخوان از سوی این ستاد دریافت شد.

رساله‌های ارسال شده با توجه به شاخص‌های عمومی و الزامی و همچنین نکات مهم مطرح شده در شرایط مسابقه، مورد ارزیابی اولیه ستاد قرار گرفت و غربالگری اولیه صورت پذیرفت.

با اعلام نتایج و دلایل پذیرش و عدم پذیرش این مرحله به تمامی متقاضیان، طی چند مرحله مستندات تکمیلی از رساله‌های راه یافته به مرحله نهایی برای ارزیابی و بررسی دریافت شد.

۸ رساله برگزیده از سوی اعضای محترم هیات علمی دانشگاه‌های مختلف کشور ازجمله علم و صنعت ایران، صنعتی شریف، محقق اردبیلی، تربیت مدرس، آزاد اسلامی واحد نجف آباد، شهید بهشتی در مسابقه شرکت داده شده بودند. در این بین، رساله‌های منتخب مرتبط با بخش مهندسی مواد و ساخت این مسابقه، در محورهای مختلف توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش مواد و تجهیزات پزشکی، توسعه فرایندهای ساخت و تولید و توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش کاشی و سرامیک شرکت کردند. همچنین در بخش فوتونیک، محورهای رساله‌های منتخب توسعه سامانه‌های آنالیز و اندازه گیری فوتونیکی صنعتی و توسعه فناوری در زنجیره تامین و ارزش مواد و تجهیزات پزشکی بوده است.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط :

معاونت علمی از طرح‌های بومی تولید "ورق‌های PVC " حمایت مالی می‌کند

طرح‌های نوپا در حوزه لیزر حمایت می‌شوند

۶۰ طرح فناورانه حوزه لیزر و فوتونیک حمایت می‌شود

مدیرگروه پیشران" نوروفوتونیک" دانشگاه شهید بهشتی : برای تصویر برداری نوری از مغز، ساخت تجهیزات پیشرفته توسعه می یابد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات