تسلا فعلا خصوصی نخواهد شد

تسلا فعلا خصوصی نخواهد شد

ایلان ماسک (مدیرعامل تسلا) اعلام کرد که فعلا قرار نیست این شرکت خصوصی شود و همچنان به عنوان یک کمپانی عمومی به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، ماسک در پستی که منتشر کرده بود، دلیل منتفی شدن خصوصی سازی تسلا را احساسات سهامداران عنوان کرد و خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از سهامدارانی که با آنها صحبت کرده‌ام، مخالفتی با خصوصی سازی این شرکت نداشته‌اند و اعلام کرده‌اند که همچنان در کنار این شرکت خواهند ماند، اما قلبا موافق این مسئله نبودند.

خصوصی سازی تسلا فعلا منتفی شد

وی معتقد است که خصوصی سازی تسلا بسیار وقت‌گیر بوده و الان زمان مناسبی برای آن نیست چرا که این شرکت باید روی مهمترین فعالیت خود یعنی تولید تسلا مدل 3 تمرکز کند. مدیرعامل تسلا باور دارد تولید مداوم و بی‌نقص ماشین‌های الکتریکی جدید از مهمترین اهداف فعلی است و به همین دلیل هم هفته‌ای ۱۲۰ ساعت در هفته کار می‌کند تا بر این روند نظارت داشته باشد.

خصوصی سازی تسلا فعلا منتفی شد

همچنین ماسک در این پست اعلام کرد که طی بررسی گزینه‌های موجود متوجه شده است که در حال حاضر سرمایه‌ی کافی برای خصوصی کردن تسلا وجود دارد.

ماه گذشته مدیرعامل تسلا در توییتی از قصد خود برای خصوصی کردن تسلا گفته و اعلام کرده بود که اگر سرمایه‌گذاران ناراضی باشند، سهام‌های آنها را وقتی به قیمت 420 دلار برسد، خواهد خرید چرا که مبلغ مورد نیاز برای این کار را کنار گذاشته است.

خصوصی سازی تسلا فعلا منتفی شد

وی در آن زمان علاوه بر پیشنهاد خرید سهام تسلا با رسیدن به ۴۲۰ دلار، افزوده بود که سهامداران می‌توانند سهام خود را نگه دارند و با تسلای خصوصی شده، همراه شوند.

جالب است بدانید که شرکت‌های عمومی بر اساس قانون ایالات متحده‌ی آمریکا ملزم به ارائه گزارش‌های درآمد سه ماهه هستند. از اینرو به نظر می‌رسید ماسک قصد داشت با خصوصی کردن تسلا، این گزارشات را حذف کند تا فشار وارده به آنها کاهش یابد.

    نظرات