بیش از ۱۲۰ مرکز نوآوری «جهش تولید» را شتاب می دهند

بیش از ۱۲۰ مرکز نوآوری «جهش تولید» را شتاب می دهند


پرورش ایده های نو. تولید ثروت. مسیری برای رهایی از اقتصاد نفتی و پیشرفت؛ چند سالی است در این مسیر نو قرار داریم. مسیر شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور. شاید جاده کارآفرینی در روزهای نخست مسیری سنگلاخ و پر پیچ و خم بود اما امروز به نقطه ای رسیدیم که جوانان خلاق و نوآور با اراده در این جاده هموار شده قرار دارند .

بازیگران گوناگونی در این زیست بوم نقش آفرینی می کنند که مراکز نوآوری یکی از آنها هستند . جوانان نوآور، خلاق و پرانرژی در این مراکز حضوری پررنگ دارند . آنها دغدغه مند با ایده های خود در این مراکز فعالیت می کنند و کشور را در مسیر شکوفایی و رونق تولید قرار داده اند .

این مراکز مانند بازوهای کمکی جوانان ایده پرداز و استارتاپ ها را حمایت می کنند . در این مراکز روی ایده ها سرمایه گذاری می شود و بستر برای کارآفرینی فراهم است .

اکنون نزدیک به ۱۲۰ مرکز نوآوری در کشور فعال هستند. مراکزی که با فعالیت خود باعث رشد استارتاپ ها و رونق کسب و کار آنها می شوند . شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری با سرعت در حال انجام است و این اقدام با حمایت از کسب و کارهای نوپا، استارتاپ ها و راه اندازی مراکز نوآوری شتاب می گیرد. توسعه این ایده های نو نقش مهمی در زندگی مردم دارند و کیفیت زندگی را ارتقا می دهد .
نمونه آن را در روزهای اخیر شاهد هستیم. روزهایی که شیوع کرونا اضطراب و نگرانی را در زندگی مردم وارد کرده است. اما دستاوردهای زیست بوم فناوری و نوآوری امید را در دل ها زنده می کند .

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* حمایت از ۶۰ مرکز نوآوری و شتاب‌دهی در کشور

* مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا افتتاح شد

* بهبود محیط نوآوری وظیفه بنگاه‌های بزرگ است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات