همکاری اوبر و ایرباس برای توسعه تاکسی پرنده ژاپنی

همکاری اوبر و ایرباس برای توسعه تاکسی پرنده ژاپنی

چند سالی است که بحث تاکسی‌های پرنده به طور جدی در تمام دنیا مطرح شده است؛ در همین راستا ژاپن قصد دارد با همکاری کمپانی‌هایی مانند اوبر، ایرباس و بوئینگ در یک دهه آینده تاکسی‌ پرنده را به وسایل نقلیه‌ اصلی شهرهای این کشور اضافه کند.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از دیجیاتو، براساس گزاشی که اخیرا بلومبرگ منتشر کرده است، وزارت تجارت ژاپن از دیدار گروهی متشکل از ۲۱ کمپانی مختلف نظیر اوبر، ایرباس، بوئینگ، ژاپن ایرلاینز و کمپانی تاکسی هوایی تویوتا یعنی Cartivator طی هفته‌‌های آتی خبر داد. در این جلسه قرار است، توسعه تاکسی پرنده ژاپنی در سرزمین آفتاب مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

تاکسی های پرنده

ظاهرا دولت ژاپن قصد دارد راهی برای ظهور تاکسی پرنده در آسمان این کشور پیدا کند و به همین دلیل از طرح‌های مفهومی مختلف برای تاکسی‌های پرنده استقبال می‌کند تا بتواند با بررسی آنها قوانین لازم برای اینگونه وسایل نقلیه را به وجود آورد.

تاکسی پرنده به هدف اصلی بسیاری از کمپانی‌ها تبدیل شده است. به تازگی کمپانی بریتانیایی رولز رویس که در زمینه طراحی و تولید خودروهای لوکس فعالیت دارد، از مدل مفهومی یک ماشین پرنده رونمایی کرده است. این وسیله نقلیه یک خودروی الکتریکی عمود پرواز (EVTOL) است که به لطف بال‌هایی با قابلیت چرخش ۹۰ درجه، توانایی حمل پنج سرنشین را دارد.

از سوی دیگر کمپانی معروفی چون استون مارتین که ماشین‌های لوکس می‌سازد و بسیاری از آنها را در سری فیلم‌های جیمز باند به نمایش گذاشته است، نیز اعلام کرد که قصد دارد در حوزه تولید و توسعه تاکسی‌ پرنده قدم بگذارد.

این در حالی است که چندی پیش غول صنعت هوانوردی جهان یعنی ایرباس از آزمایش موفقیت آمیز تاکسی پرنده برقی و خودران خود خبر داده است. این وسیله نقلیه منحصر بفرد که توسط لابراتوار A³ واقع در سیلیکون ولی توسعه یافته بود، واهانا (Vahana) نام داشت.

تاکسی های پرنده

علاوه بر این کمپانی اوبر به تازگی دانشگاه آستین تگزاس را برای توسعه طرح تاکسی‌های پرنده به جمع شرکای خود اضافه کرده است تا با استفاده از ظرفیت‌های علمی آن، ایده خود را هر چه زودتر به ثمر برساند.

اینطور که از شواهد پیدا است تاکسی‌های پرنده در آینده‌‌ای نزدیک به وسایل نقلیه‌ عادی شهرهای بزرگ تبدیل خواهند شد و کشور‌ها از حالا باید به فکر تنظیم قوانین و مقرراتی باشند که بتوانند پیشرفت این تکنولوژی را آسان‌تر کنند. موضوعی که اکنون ژاپن و آمریکا اولین گام‌ها را برای آن برداشته‌اند.

    نظرات