خواندن محتوای وب‌سایت، قابلیت جدید Google Go

خواندن محتوای وب‌سایت، قابلیت جدید Google Go

گوگل قابلیت‌های جدیدی از اپلیکیشن Google Go را در رویداد سالانه خود در هند، به کاربران معرفی کرد. این رویداد 28 ماه آگوست در دهلی نو برگزار شد.

به گزارش اکوسیستم، گوگل امروز در رویداد سالانه خود که در هند برگزار شده است، از تغییراتی که در سرویس پرداخت Tez خود اعمال کرده است و همچنین استفاده از قابلیت‌های تکنولوژی هوش مصنوعی برای خدمات قابل توجه خود در اپلیکیشن Google Go رونمایی کرد. بر اساس اخبار منتشر شده، اپلیکیشن Google Go از این پس قادر به خواندن محتوای وب‌سایت‌ها خواهد بود. همچنین در این رویداد از قابلیت‌ها و تغییرات مختلف و چشم‌گیری در اپلیکیشن های مختلف رونمایی شد.

اپلیکیشن Google Go که در واقع یک اپلیکیشن جستجو با هدف جستجو بر روی بازارهای نوظهور است، سال گذشته از طرف گوگل به کاربران معرفی شد. قابلیت جدید اضافه شده به این اپلیکیشن که امروز از آن رونمایی شد، بیشتر برای کاربرانی طراحی شده است که زبان مادری آن‌ها به غیر از زبان انگلیسی است. از آنجایی که قابلیت جدید Google Go در رویداد هند، معرفی شده است، به نظر می‌رسد جامعه هدف این قابلیت بیشتر مردم هند بوده‌اند.

در حالی که در کشور هند، زبان رسمی هم انگلیسی و هم هندی است و بیشتر مردم هند به هر دو زبان مسلط هستند اما زبان‌های دیگری نیز وجود دارند که بخشی از مردم هند به آن زبان‌ها صحبت می‌کنند. بیشتر مردمی که در شهرهای هند سکونت دارند، به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند، اما بسیاری از شرکت‌هایی که در این کشور فعالیت دارند به این مسئله آگاه هستند که می‌بایست در سرویس‌هایی که به مردم هند ارائه می‌دهند، به خصوص سرویس‌های آنلاین، به زبان‌های دیگر که در این کشور مردم از طریق آن‌ها با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، توجه کنند.

نکته قابل توجه این است که گوگل تنها کشوری نیست که این تطابق را در سرویس‌های خود در نظر گرفته است و بسیاری از شرکت‌های دیگر نیز این تنوع زبانی و انعطاف پذیری با این ویژگی مردم هند را مورد توجه خود قرار داده‌اند. گوگل گفته است که با ارائه این قابلیت جدید در Google Go سعی کرده است تا به روند ترجمه محتوای وب کمک کند.

گوگل در معرفی قابلیت جدید افزوده شده به Google Go به این موضوع اشاره کرده است که قابلیت خواندن محتوای وب‌سایت‌ها که اخیراً به Google Go افزوده شده است باعث می‌شود تا کاربر بتواند محتوای وب را درست همانند زمانی که تلویزیون تماشا می‌کند و یا به رادیو گوشش می‌دهد، بشنود و ببیند. قابلیت افزوده شده از 28 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند. در واقع از این پس مردم می‌توانند با استفاده از این قابلیت جدید، محتوای وب‌سایت‌ها را به 28 زبان مختلف زنده دنیا گوش دهند. از جمله ویژگی‌های این قابلیت این است که هر کلمه که خوانده می‌شود، به صورت هایلایت در می‌آید تا شنونده و بیننده متوجه شود که کدام قسمت از محتوای وب‌سایت در حال خوانده شدن است. همچنین گوگل در ادامه افزوده است که قابیلت افزوده شده به Google Go  با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی به دنبال مهم‌ترین اطلاعات ثبت شده بر روی صفحه وب می‌گردد و سپس آن اطلاعات را به زبان مورد نظر کاربر می‌خواند.

این قابلیت بیشتر برای افرادی کاربردی است که در حین خواندن اخبار یا محتوای وب‌سایت‌ها، مشغول فعالیت‌های دیگری مثل آشپزی، رانندگی و از این دست هستند. هر چند به عقیده کارشناسان قابلیت جدید افزوده شده به Google Go بیشتر با هدف فراهم آوردن دسترسی همگانی به اطلاعات مهم ثبت شده بر روی صفحه‌های وب طراحی شده است. در واقع گوگل قصد دارد تا به آن دسته از کاربرانی که به زبان انگلیسی آشنایی ندارند، برای دسترسی آزاد به محتوای وب‌سایت‌ها، کمک کند.

این قابلیت به خصوص از سوی کاربران هندی سرویس‌های گوگل بسیار مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. به عقیده مردم هند، دریافت و دسترسی اطلاعات بسیار مهم و ضروری است. در هند بیشتر مردم از اینکه مجبورند متن‌های بلند را بر روی صفحات نمایش کوچک مثل گوشی‌های تلفن همراه بخوانند بسیار سخت است. به عقیده آن‌ها این کار زمان‌بر و طاقت‌فرسا است. اما با استفاده از این قابلیت جدید، آن‌ها می‌توانند به محتوای وب گوش دهند و نیازی به خواندن متن‌ها بلند از طریق صفحات نمایش کوچک نیستند.

گوگل قصد دارد تا قابلیت خواندن محتوا را به سایر سرویس‌ها و اپلیکیشن های خود اضافه نماید.

    نظرات