برگزاری رویداد استارتاپ ویکند روستایی در شش استان

برگزاری رویداد استارتاپ ویکند روستایی در شش استان

ابوالفضل رضوی (معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور) از برگزاری رویداد استارتاپی روستایی در شش استان کشور خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از مهر، رضوی با اشاره به آغاز اولین رویداد استارتاپی روستایی با هدف حمایت از توسعه کسب و کارهای نوپا در روستاها گفت: استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوپا با هدف سرعت عمل و تسهیل در اشتغالزایی و به ویژه خدمت رسانی بیشتر به روستائیان مورد حمایت قرار می‌گیرند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت: در راستای رسالت دستیابی به توسعه پایدار اشتغال روستایی با هدف توانمندسازی، ایجاد اشتغال پایدار و اقتصاد پویا در روستاها مبتنی بر شناسایی ظرفیت روستاها و بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته توسط ستاد کسب و کارهای آینده روستا در معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، مقرر شد شش رویداد استارتاپی روستایی در شش منطقه کشور اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه اولین رویداد استارتاپی روستایی به میزبانی قزوین و با حضور ۲۰۰ شرکت کننده از استان‌های اردبیل، زنجان، گیلان و مازندران برگزار می‌شود، ادامه داد: این رویداد به مدت ۳ روز از تاریخ دهم تا سیزدهم شهریور ماه با حضور جمعی از فعالان حوزه‌های مختلف کسب و کارهای نوپا برگزار می‌شود.

رضوی با خاطر نشان کردن اینکه رویداد استارتاپی روستایی برای اولین بار در کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: در روز نخست این رویداد در استان قزوین ایده شرکت کنندگان مورد بررسی قرار می‌گیرد. در روز دوم تیم‌های استارتاپی با هدف ترویج روحیه کار گروهی و تیمی بین شرکت کنندگان تشکیل می‌شود و در روز سوم نیز نحوه اجرای این رویداد در سایر مناطق کشور تبیین خواهد شد.

وی با بیان اینکه رویداد استارتاپی روستایی در استان قزوین با همکاری استانداری این استان و دانشگاه آزاد قزوین ابرگزار می‌شود، افزود: مهمترین موضوعاتی که در این رویداد مورد توجه قرار دارند شامل بخش کشاورزی در حوزه صنایع تبدیلی، محیط زیست، کسب و کارهای نوپا در حوزه فناوری‌های نو با هدف ایجاد محصولات فرآوری شده و همچنین خدمات گردشگری و گردشگری نوین است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: این رویداد در پنج استان دیگر نیز با همکاری دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور از دانشگاه‌ها برای مشارکت در این رویداد استقبال می کند.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در رویدادهای کسب و کارهای نوپای روستایی توسط مدیران استانی استانداری‌ها شناسایی می‌شوند، ادامه داد: افراد دارای ایده‌های نو در حوزه ایجاد مشاغل جدید طی سه روز برگزاری این رویداد ایده‌های خود در زمینه کسب و کارهای روستایی را مطرح می‌کنند و پس از طرح ایده‌ها و تشکیل گروه‌های کاری، چالش‌های طرح، رفع می‌شود و در نهایت مسیر برای تبدیل ایده‌ها به کسب و کارهای نوپا همواره خواهد شد.

    نظرات