ربات گام‌برداری «ایران‌ساخت» در اختیار توان‌خواهان ایرانی قرار گرفت

ربات گام‌برداری «ایران‌ساخت» در اختیار توان‌خواهان ایرانی قرار گرفت

امین اسدی قائم مقام شرکت دانش بنیان تحرک فن آور رباتیک در این‌رابطه گفت: ربات توانبخشی آموزش گام برداری به بیماران سکته مغزی، ضایعه نخاعی، ام اس و.... کمک می‌کند تا با با گام برداری به تحلیل رفتن عضلات و مفاصل دچار نشوند و در روند بهبود کیفیت زندگی آنها یک نقش درمانی موثر ایفا می‌کند.

وی افزود: راه‌بری این بیماران با استفاده از پرسنل انسانی یک عمل بسیار طاقت فرسا و پر‌هزینه است، زیرا این بیماران سال‌ها روی ویلچر بوده‌اند و غالباً نیز از وزن زیادی برخوردار هستند. نمونه خارجی این ربات نزدیک به ۲۵۰ هزار دلار قیمت دارد و خرید آن برای بسیاری از مراکز درمانی مشکل است. نمونه داخلی تولید شده، حداکثر با یک پنجم قیمت نمونه مشابه خارجی تولید می شود.

اسدی در ادامه با اشاره به نیاز توان‌خواهان حرکتی به این دستگاه، بیان کرد: چون بیمه، درمان‌های توانبخشی را پوشش نمی‌دهد، بیشتر مشتریان ما کلینیک‌های خصوصی هستند و این موضوع هزینه قابل توجهی را به خانواده‌های بیماران تحمیل می‌کند. اگر بیمه‌ها چنین سرویس‌های دانش بنیانی را مورد توجه قرار دهند، حتماً مراکز درمان دولتی نیز نسبت به استفاده از چنین فناوری‌های اقبال بیشتری از خود نشان می‌دهند.

گزارش از: مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

راه‌اندازی پیشخوان مشاوره فنی در ۷ حوزه صنعتی

۶۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به "تمدید تاییدیه" شدند

دستاوردها و مشکلات حوزه اقتصاد شرکت‌های دانش بنیان و نوآورانه

توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان با امنیت کشور گره خورده است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات