ایجاد 31 هزار شغل در فضای مجازی

ایجاد 31 هزار شغل در فضای مجازی

رسول سرائیان (رئیس سازمان فناوری اطلاعات) از ارتقا فضای مجازی و  ایجاد 31 هزار شغل به واسطه آن خبر داد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از دیجیاتو، سرائیان اظهار داشت که ارتقا فضای مجازی منجر به افزایش کسب و کارهای نوپا و اشتغالزایی تا 31 هزار شغل شده است که البته این استارتاپ‌ها اکنون با مشکلات بیمه و تامین اجتماعی مواجه هستند.

وی اعلام کرد که در یک سال اخیر پوشش نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کل شهرهای کشور کامل شده است و امکان برقراری ارتباط بطور مساوی برای کلیه مردم وجود دارد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات اعلام کرد بخش قابل توجهی از جاده‌ها و روستاهای کشور نیز تحت پوشش اینترنت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به ارتقای دو درصدی سهم صفحات فارسی وب در دنیا، گفت: این عدد در سال گذشته 1/2 درصد بود و امروز از مجموع صفحات وب در محیط بین‌الملل زبان فارسی بالاتر از زبان‌های عربی، ترکی و چینی قرار گرفته است.

ارتقا فضای مجازی و ایجاد 31 هزار شغل

سرائیان این روند را نشان از تولید محتوای مناسب و ارتقا استفاده از زبان فارسی در محیط وب دانست و اظهار داشت شاه‌بیت اصلی فضای مجازی خدمت‌رسانی است که مردم در آن پیشرفت‌ها و ظرفیت‌ها را لمس می‌کنند.

وی این ارتقا کمی را باعث ایجاد بیش از 31 هزار شغل دانست و افزود: بالغ بر 23 هزار تیم توسعه‌دهنده دو یا سه نفره در دانشگاه‌ها یا حتی زیرپله‌ها، کسب و کار را توسعه داده‌اند. بیمه یکی از مشکلات پیش روی این کسب و کارهای نوپا است، مالیات و ثبت شرکت‌ها و انحلال آن نیز از دیگر معضلات آنها می‌باشد. دولت در این راستا تنها باید رفع موانع و تسهیل‌گری را دنبال کند.

کسب و کارهای وابسته به اینترنت یا همان مشاغل اینترنتی در سال‌های اخیر تعداد زیادی از افرد را به خود جذب کرده‌اند. کار کردن از راه دور و نداشتن ساعات کاری مشخص از ویژگی‌هایی‌ است که توانسته برای بسیاری از افراد که در خانه‌ هستند یا دفتر کار ندارند، درآمدزایی ایجاد کند.

    نظرات