ساخت اولین محصول دانش بنیان با عنوان سامانه از بین برنده عوامل پاتوژنیک توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران برای بیماران کرونایی

ساخت اولین محصول دانش بنیان با عنوان سامانه از بین برنده عوامل پاتوژنیک توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران برای بیماران کرونایی

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران از طراحی و ساخت اولین محصول دانش بنیان با عنوان " سامانه از بین برنده عوامل پاتوژنیک " شرکت های دانش بنیان پارس پلاسما بنیان (وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران) و شرکت پیشرو اندیشه صنعت، با تمرکز برتخریب و تصفیه ویروس کرونا در بخش های مراقب ویژه بیماران کرونای ( ICU ) پس از پنجاه روز تلاش بی وقفه خبر داد.
دکتر یار احمدی بیان کرد: این اولین محصول دانش بنیان با رویکرد درمانی و بیمارستانی برای از بین بردن عوامل پاتوژنیک طراحی شده است‌‌ . وی گفت : این سامانه دارای خاصیت مکندگی است و فضای ایزوله برای تخت بیمار ایجاد می نماید‌.همچنین این محصول با راندمان ۳۰۰ درصد از کادر درمان محافظت می نماید و شامل دو بخش مکشی تهویه ای و تصفیه ای است .
مدیرعامل شرکت دانش بنیان پارس پلاسما بنیان اظهار داشت: از تاریخ بیست و هفتم بهمن ماه کار طراحی و ساخت این سامانه شروع شده است این محصول دانش بنیان به هیچ عنوان مشابه داخلی و خارجی ندارد . این سامانه شامل چهار قسمت پلاسما، UV ، ضدعفونی کننده و حرارت است . خروجی کل این سامانه سبب می‌شود تمامی عوامل پاتوژنیک، حتی گازها و بخارها از بین برود .
رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد : این سامانه به طور صددرصد چهار تخت بیمار را پوشش می‌دهد و حتی قابلیت افزایش تا ۸ تخت و ۱۲ تخت هم دارد .
دکتر یار احمدی با اشاره به هوشمند سازی سامانه در فاز دوم طرح ، افزود: مصرف کل انرژی این سامانه برای چهار تخت به اندازه ۱/۱ کیلووات ( برابر با ۱۱ لامپ ) است . وی ابراز کرد : با راه اندازی این سامانه در بیمارستان ،کادر درمان حتی بستگان بیمار می‌توانند بدون لباس حفاظت فردی بر بالین بیمار حضور یابند
و این سامانه در چند روز آینده در بیمارستان حضرت رسول و به نوبت در سایر بیمارستان‌ها راه اندازی می‌شود .
ایشان با اشاره به اینکه افتخار می کنم که این طرح به اسم دانشگاه علوم پزشکی ایران است ذکر کرد : باید علم و دانش را در مسیر عمل به کار ببریم .
لازم به ذکر است :
تست های عملکردی سامانه فوق الذکر( مکانیکی – آئردینامیکی، مکش موثر، حذف ذرات هوابرد، فشار سرعت، شعاع مفید مکش، ACPH در محل آزمایشگاه آلودگی هوا دانشکده بهداشت نهائی شده است.




لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی ایران یک پارک علم و فناوری در شهر تهران می باشد

    نظرات