دانش‌بنیان‌ها یکی از آلیاژهای مورد نیاز صنعت باتری را تامین می‌کنند

دانش‌بنیان‌ها یکی از آلیاژهای مورد نیاز صنعت باتری را تامین می‌کنند

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان در شرکت دانش بنیان ایده پروران کوشای زنگان با بومی سازی یکی از مواد کاربردی در صنایع باتری سازی و کاتد سازی نیاز صد در صدی آنها به واردات را رفع کردند.

امیر طالب مدیر شرکت دانش بنیان ایده پروران کوشای زنگان گفت: مستر متال کلسیم آلومینیوم محصول دانش بنیانی و آلیاژی است که برای ساخت باتری های سربی و اسیدی استفاده می‌شود و باتری با کاربرد آن به حالت خشک در می‌آید.

وی ادامه داد: فناوری تولید این آلیاژ پیشرفته است و معدود کشورهایی آن را دارند. آمریکا، چین، کره، ژاپن و آلمان برخی از این کشورها هستند و با این اقدام ایران نیز در لیست کشورهای دارنده این فناوری قرار گرفت.

طالب همچنین بیان کرد: مستر متال‌ها آلیاژی‌هایی هستند که خواص فیزیکی و شیمیایی فلزات با کمک آنها تغییر می‌کند. در مستر متال کلسیم آلومینیوم مخلوطی یکنواخت از دو ماده در حالت منجمد است. دانش تولید آن اکنون در کشور بومی استو ما تنها تولید کننده آن در کشور هستیم که نیاز صد در صد کارخانه های باتری سازی به این ماده را رفع کرده ایم.

به گفته وی، این ماده با کیفیتی حتی بالاتر از نمونه های خارجی و ارزان تر در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد. همچنین صاردات به ترکیه نیز به زودی آغاز می‌شود تا آغازی برای ورود به بازار اروپا باشد.

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* تامین آلیاژهای مورد نیاز صنعت از سوی یک شرکت فناور داخلی

* محققان ایرانی به تازه ترین فناوری باتری های خودرو دست یافتند

* نسل جدید باتری های لیتیومی در ایران تولید شد

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات