شیوع کرونا و تعطیلی فروشگاهها چگونه ارزش سهام آمازون را افزایش داد؟
ویروس کرونا باعث شده بسیاری از مردم لوازم موردنیاز خود را به صورت آنلاین خریداری کنند. آمازون به عنوان بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، با شیوع کرونا شاهد افزایش چشمگیر تقاضا بود و برخلاف بازار بورس ایالات متحده آمریکا، با رشد ارزش خود مواجه شد. در حقیقت افزایش تقاضا در حدی بوده که این فروشگاه اینترنتی نزدیک به یک ماه پیش، ۱۰۰ هزار نیروی جدید استخدام کرد و همچنین قصد دارد در آینده نزدیک ۷۵ هزار نیروی جدید دیگر نیز جذب کند، البته با وجود این موضوع هنوز سفارشات با تاخیر به مشتری میرسند و آمازون نتوانسته به صورت کامل وضعیت را مدیریت کند. از زمان شیوع کرونا در ایالات متحده آمریکا، هزینهای که مردم صرف خرید کالاهای خود میکنند به شدت کاهش پیدا کرده و در ماه گذشته میلادی سقوط ۸. بسیاری از فروشگاهها محصولات خود را به صورت آنلاین به فروش میرسانند، اما برخلاف تصور رشد چندانی از نظر فروش نداشتهاند و آمازون در این بخش یکه تازی میکند. در حقیقت کرونا باعث شده فروشگاههایی که جذابیت پایینتری برای خریداران دارند، با کاهش شدید فروش مواجه شوند، البته برخی از آنها پس از ورود این ویروس به خاک آمریکا، تعطیل شدهاند. انتظار میرود پس از پایان بحران، بسیاری از فروشگاههای فیزیکی اعلام ورشکستگی کنند و مشکلات مالی آنها را به دردسر بیاندازد، چرا که تحلیلگران اعتقاد دارند که اکثر فروشگاهها در ایالات متحده آمریکا تنها دارای نقدینگی کافی برای ۵ تا ۸ ماه هستند. آمازون در گذشته اعلام کرده بود که اقدامات بسیاری برای حفظ امنیت کارکنان خود انجام داده که برای مثال میتوان به تمیزکاری بیشتر و عمیقتر لوازم و تاسیسات، تهیه لوازم محافظتی و همچنین کنترل دمای محیط کار اشاره کرد. هنوز نمیدانیم شیوع کرونا روی عادات خرید مردم آمریکا تاثیر دائمی خواهد داشت یا خیر، اما یک نظرسنجی جدید نشان داد که ۵۵ درصد مردم مواد غذایی را به صورت آنلاین خریداری میکنند که ۶۰ درصد آنها برای این کار، یکی از سرویسهای آمازون را انتخاب میکنند. شیوع ویروس کرونا به مردم نشان داد که میتوانند لوازم ضروری خود را به صورت آنلاین نیز بخرند، بنابراین شاید پس از پایان بحران همچنان از فروشگاههای فیزیکی آنها را خریداری نکنند و از آمازون آنها را سفارش دهند.
متن کامل خبر در سایت دیجیاتو
نظرات