با تبلیغات در تلگرام بیشتر آشنا شوید.

با تبلیغات در تلگرام بیشتر آشنا شوید.


مقدمه

شکی نیست که برای زنده نگه داشتن کسب‌وکار خود نیاز به تبلیغات دارید؛ اما این‌که تبلیغات به چه شکلی باشد متفاوت است. تبلیغات انواع مختلفی دارد. از بیلبوردهای تبلیغاتی گرفته تا تراکت­هایی که با عبور از پیاده­روها به دستمان می‌دهند. از تبلیغات دور استادیوم آزادی گرفته تا تبلیغات روی اتوبوس‌ها و نوعی از تبلیغات که امروزه بیش‌تر و بیش‌تر روی کار آمده تبلیغات اینترنتی و پس از آن تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. در این مقاله می‌خواهیم به تبلیغات در تلگرام بپردازیم و به این موضوع که چرا تبلیغات تلگرام بهترین روش تبلیغات است، با انواع تبلیغات تلگرامی، روش‌های تبلیغات در تلگرام و اینکه بر چه اساسی قیمت‌گذاری می‌شوند. همچنین اینکه برای تبلیغات بین گروه و کانال کدام یک در اولویت قرار دارد و موارد دیگر آگاهی یابیم.

فهرست

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی چرا تبلیغات در تلگرام؟ تبلیغات هدفمند در تلگرام ربات تلگرام تبلیغات در کانال یا گروه؟ انواع تبلیغات تلگرامی ویژگی‌های یک تبلیغ خوب انواع پست‌های تبلیغاتی در تلگرام بازده پست تبلیغاتی درج تبلیغ در کانال تلگرامی چرا از مجموعه تبلیغاتی raaz کمک بگیریم؟

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

اجازه بدهید تا برای شروع ابتدا به تعریف مسئله‌ی تبلیغات در شبکه‌ های اجتماعی بپردازیم. این روش در واقع نوعی تبلیغات آنلاین است که در شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، فیس‌بوک، ویچت و غیره تمرکز دارد. شما می‌توانید با معرفی برند خود در یکی از کانال‌های تلگرامی، بیزینس خود را تبلیغ ‌کنید. به این صورت تعدادی از بینندگان آن کانال را که در واقع مخاطبان خاص شما هستند، هدف قرار داده و به سمت خود جذب کنید و در نهایت به شغل خود رونق ببخشید. البته تبلیغات در شبکه های اجتماعی به طور مفصل در یک مقاله به طور کامل توضیح داده شده است.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

چرا تبلیغات در تلگرام؟
  • تلگرام در حال حاضر پرطرفدارترین شبکه اجتماعی در ایران است. نیازی به گفتن نیست که در سال‌های اخیر تلگرام تبدیل به محبوب‌ترین برنامه ارتباطاتی در میان ایرانیان شده است. طبق آمار financialtribune.com ۴۵ میلیون ایرانی کاربر تلگرام هستند. هر کسب‌وکاری جهت نمایش محصولات خود می‌تواند از کانال تلگرامی استفاده کند و به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کند.
  • در تبلیغات به روش سنتی، تبلیغ شما در محدوده‌ی کوچکی دیده می‌شود؛ اما در تبلیغات اینترنتی که یکی از بسترهای آن هم تبلیغات تلگرامی است، می‌توانید برند خود را برای میلیون‌ها نفر تعریف کنید.
  • در تبلیغات تلگرامی به راحتی می‌توانید یک پست را از گروهی به گروه دیگر یا کانالی به کانال دیگر بدون هزینه منتقل کنید، در حالی که به روش سنتی باید هزینه‌ی بسیار زیادی را متحمل شوید.

تبلیغات در تلگرام

  • در تبلیغات تلگرامی بیشتر از کمیت به کیفیت توجه می‌شود. اگر در کانالی تعداد زیادی پست گذاشته شود احتمال دارد باعث ریزش اعضای آن بشود در نتیجه تبلیغات تلگرامی معمولاً به کیفیت توجه ویژه‌تری می‌شود.
  • شما با استفاده از تبلیغات در تلگرام با کمترین هزینه می‌توانید شاهد بهترین نتیجه‌ها باشید.
  • تبلیغ شما در تلگرام معمولاً به صورت ۲۴ ساعته در معرض دید بینندگان قرار می‌گیرد. به عنوان مثال در این نوع از تبلیغات علاوه بر اینکه در طول روز افراد زیادی تبلیغ شما را مشاهده می‌کنند در شب‌ها نیز جوانانی که معمولاً روزها خواب هستند تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد در صورتی که هیچ روش تبلیغاتی دیگری همچنین آپشن ارزشمندی را دارا نیست.
  • با استفاده از آمارهایی که از تبلیغات تلگرامی به دست می‌آورید (مانند تعداد view ، کلیک و غیره) می‌توانید متوجه شوید که کدام تبلیغ شما کمتر مورد توجه واقع شده تا در اسرع وقت آن را تغییر دهید و بهتر از آن اینکه متوجه خواهید شد که کدام تبلیغ بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا در تبلیغ‌های بعدی نیز از استراتژی آن بیشتر استفاده کنید.

تبلیغات براساس آمار در تلگرام

  • می‌توانید در هر لحظه در تبلیغ خود تغییراتی را اعم از متن، تصویر، رنگ و غیره ایجاد کنید؛ این برای هنگامی مناسب است که در متن تبلیغاتی شما مشکلی وجود داشته و باید در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف شود.
  • مهم‌ترین مزیت تبلیغات در تلگرام در تبلیغات هدفمند بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده است.
تبلیغات هدفمند در تلگرام

در واقع تبلیغات هدفمند در تلگرام بهترین گزینه برای تبلیغات است. بگذارید بیشتر برایتان توضیح دهیم. امروزه افراد در فضای مجازی اطلاعاتی را منتشر می‌کنند. اطلاعاتی مانند اینکه با چه افرادی دوست هستند، چه چیزهایی دوست دارند، به چه جاهایی می‌روند، اهل کجا هستند و غیره.

شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید برای آن‌ها محتواهایی را بفرستید که بیشتر با روحیه‌ و علاقه‌ی آن‌ها سازگار است. به همین جهت است که معمولاً به این نوع تبلیغات، تبلیغات هدفمند گویند که بر اساس ویژگی‌های کاربران ارسال می‌شود.

تبلیغات هدفمند در تلگرام

ربات تلگرام

استفاده از ربات تلگرام در تبلیغات می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کاهش هزینه‌های شما و مدیریت بهتر تیمتان داشته باشد. این ابزار به راحتی می‌تواند بسیاری از وظایف مهم را به صورت اتوماتیک انجام دهد و در صورت داشتن اطلاعات مختصری از دانش برنامه‌نویسی نیز به راحتی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. ربات تلگرام در به اشتراک گذاشتن محتوا می‌تواند کمک زیادی به شما بکند؛ مثلاً می‌تواند به یک تقویم متصل شود و طبق یک استراتژی برنامه‌ریزی شده که شما آن را تنظیم کرده‌اید محتوا را در کانالتان به اشتراک بگذارد. همچنین می‌توانید به آن دستور دهید که در روز سه پست با محتوای تعیین شده در کانال قرار دهد.

از نظر علمی یک ربات می‌تواند مانند یک روزنامه‌ی هوشمند عمل کند چون می‌تواند تشخیص دهد که چه پست‌هایی با استقبال بیشتری روبرو می‌شود و پست‌هایی شبیه آن را به اشتراک بگذارد. ربات‌ها با توجه به محتوای به اشتراک گذاشته، می‌تواند محتواهایی مرتبط با هر نوع فرمتی (عکس، ویدئو، گیف و یا حتی اسناد) دریافت کرده و آن‌ها را به اشتراک بگذارد. بهترین ویژگی ربات‌ها این است که به دلیل فعالیت ۲۴ ساعته‌ای که دارند به راحتی می‌توانند جایگزین کارمندانی باشد که وظیفه‌ی آنان فقط رسیدن به امور مشتریان است. آن‌ها به راحتی می‌توانند این کار را انجام دهند بدون اینکه نیاز به کوچک‌ترین نظارتی داشته باشند.

تبلیغات در کانال یا گروه؟

شما می‌توانید هم در کانال‌ها و هم در گروه‌ها تبلیغ کنید؛ اما اینکه کدام یک بهتر است به هدف شما بستگی دارد. اگر به دنبال این هستید که مخاطبانی را جذب کنید که پیگیر پست‌های شما باشند یا به وبسایت شما مراجعه کنند کانال گزینه‌ی بهتری است؛ اما اگر می‌خواهید و می‌توانید با مخاطبان صحبت کنید و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دهید و بازخورد فوری دریافت کنید، گروه‌ها گزینه‌ی بهتری هستند. در حالت کلی بهتر است که از هر دوی آن‌ها استفاده کنید.

تبلیغ در کانال تلگرامی

انواع تبلیغات تلگرامی

تبلیغات در تلگرام انواع مختلفی دارد که هر کدام هزینه متفاوتی می‌تواند داشته باشد. در زیر به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

بر حسب view

در زیر هر پست تلگرامی (از تبلیغاتی یا پست‌های کانال) شکلی شبیه چشم می‌بینید و کنار آن عددی درج شده است که نشان دهنده تعداد افرادی است که این پست را مشاهده کرده‌اند. در تبلیغات برحسب view لازم است که ویو تبلیغ مشخص شود. شمارش ویو به دو صورت اتفاق می‌افتد:

  1. مشتری درخواست ۱ میلیون ویو روی بنر تبلیغاتی خود را داشته باشد. در این حالت تمامی کانال‌ها یک بنر مشترک را فوروارد می‌کنند.
  2. مشتری درخواست ۱ میلیون ویو روی مجموع ویوهای کانال‌ها داشته باشد. در این حالت هر یک از کانال‌ها از ویوی پست تبلیغاتی درج شده در کانال خود اسکرین شات گرفته و ارسال می‌نماید.

 تبلیغات تلگرامی view

مقایسه دو حالت

هزینه تبلیغات حالت ۱ بیش‌تر از حالت ۲ می‌باشد. در حالت ۱ همپوشانی ویو وجود ندارد؛ اما حالت ۲ همپوشانی ویو است. به این معنی که بنر توسط بعضی افراد دو یا چند بار دیده شده که این بازدیدهای تکراری برای یک شخص در حالت ۲ لحاظ می‌شود؛ اما در حالت ۱ فقط یک بار بازدید برای هر فرد لحاظ می‌شود.

مثلاً ویوی بنر که به صورت مشترک در تمامی کانال‌ها قرار داده شده K ۳۰۰ شده است (پست توسط ۳۰۰ هزار نفر دیده شده است) اما مجموع شات هایی که کانال دارها داده اند ۳۴۰ K شده است. عدد ۳۰۰ هزار ویو که زیر بنر تبلیغاتی می‌خورد نشان دهنده ۳۰۰ هزار فرد یکتا است؛ اما عدد ۳۴۰ کا که مبنای پرداختی به کانال‌های تلگرامی است، نشان دهنده ۳۴۰ هزار فرد یکتا نیست. به این علت است که در پایان تبلیغ شاهد این هستیم که ویو داده شده به بنر کمتر از ویو داده شده به مجموع شات ها است. برای آگاه شدن از میزان هزینه‌های می‌توانید به صفحه‌ی تعرفه‌ تبلیغات تلگرامی وارد شوید.

افزایش تضمینی اعضای کانال تلگرام

در صورتی که برای کسب‌وکار خود کانال تلگرامی داشته باشید و بخواهید کانال خود را بزرگ کنید می‌توانید از طریق تبلیغات این امر را به انجام برسانید. شما با تبلیغات صدای کانال خود را به گوش افراد بسیاری می‌رسانید و محاسبه هزینه فقط بر اساس افرادی که عضو کانال شما شده‌اند، صورت خواهد گرفت.

افزایش تضمینی کاربران اپلیکیشن

این حالت نیز همانند حالت قبل است و برای اپلیکیشن های قابل نصب روی گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود.

تبلیغات کلیکی در تلگرام

یکی دیگر از انواع روش‌های تبلیغات در تلگرام تبلیغات کلیکی است. در این روش محاسبه هزینه فقط بر اساس کلیک‌هایی که بر روی لینک شما شده است، صورت خواهد گرفت. در نتیجه بازدهی تبلیغ افزایش پیدا می‌کند.

بر حسب ساعت

روش دیگر تبلیغات در تلگرام، تبلیغات ثابت و ساعتی است. در این نوع تبلیغ، پست مربوطه تا ساعتی که تعیین می‌کنید مثلاً به مدت ۱۲ ساعت در کانال‌ها نمایش داده می‌شود.

ویژگی‌های یک تبلیغ خوب

شاید جایی در ناخودآگاه خود فکر می‌کنید که هر چه برای تبلیغات خود بیشتر هزینه کنید، بهتر نتیجه خواهید گرفت و این کاملاً اشتباه است. یک تبلیغ خوب باید بین تمام جنبه‌ها مثل طراحی، محتوا، اتوماسیون و بودجه هماهنگی ایجاد کند. یک تبلیغ خوب باید زیر نظر یک فرد مسئولیت‌پذیر انجام گیرد. این شخص باید تمام معیارهای موردنیاز را شناسایی و بررسی کند، باید به‌اندازه‌ی نیاز بودجه دریافت کند، هماهنگی‌های لازم را با تبلیغ کننده داشته باشد و تغییرات ضروری را اعمال کند، برای افزایش بازدید در تلگرام و بهبود بخشیدن مشارکت مخاطبان از حداکثر دانش و توانایی خود بهره ببرد و در صورت تبلیغات ثابت در تلگرام، به طور منظم آن را به روز رسانی کند.

همچنین یک تبلیغ مناسب در تلگرام نباید بیشتر از ۵۰۰ کاراکتر داشته باشد؛ زیرا در این صورت احتمال اینکه بیننده به آن توجه نکند افزایش می‌یابد.

انواع پست‌های تبلیغاتی در تلگرام

بنر

بنر می‌تواند یک عکس، ویدیو، فایل نصبی یا بنر شیشه‌ای باشد. هرکدام از این‌ها امکان این را دارند که با یک متن همراه شوند.

ریپلای

ریپلای که در اصطلاح به آن ریپ نیز گفته می‌شود، عبارت است از یک متن بدون عکس و غیره. ریپلای به طور معمول مبنای شمارنده ویوی کانال‌ها و پرداخت به آن‌ها است. تبلیغات فقط ریپلای دارای هزینه کمتری است و از راندمان کمتری نسبت به حالت‌های دیگر برخوردار است.

ترکیبی

تبلیغات معمولاً به صورت ترکیبی یعنی هم بنر و هم ریپلای در کانال‌ها درج می‌شود. بنر و ریپلای ممکن است سفارش یک شخص باشند و یا اینکه دو سفارش متفاوت باشند. تبلیغاتی که بنر و ریپلای است راندمان بهتری نسبت به تبلیغات تک بنر دارد.

استیکر نامرئی:

همانطور که گفته شد ریپلای مبنای شمارش ویوی کانال‌ها و پرداخت به آن‌ها است. پس در صورتی که نخواهیم از ریپلای به همراه بنر استفاده کنیم می‌توان یک استیکر بلافاصله بعد از بنر آورد که خود استیکر نامرئی است و فقط ویوی آن نمایش داده می‌شود.

بازده پست تبلیغاتی

اینکه تبلیغ به صورت تبلیغات پست آزاد و یا تبلیغات با محدودیت پستی باشد، دارای بازده ای متفاوت است. بیشترین بازده مربوط به زمانی است که تبلیغ، آخرین پست کانال تلگرامی باشد و هرچه پست‌های بیش‌تری پس ازآن قرار گیرد از بازدهی آن کاسته می‌شود. در زیر به این حالت‌های تبلیغاتی اشاره شده است.

تبلیغات پست آزاد: در این سبک تبلیغات ادمین کانال تلگرامی پس از درج تبلیغ مجاز است هر تعداد پستی که بخواهد قرار دهد.

تبلیغات با محدودیت پستی: در این سبک تبلیغات کانال دار مجاز است پس از درج تبلیغ تعداد مشخصی پست تبلیغاتی قرار دهد. به طور مثال در تبلیغات با محدودیت پست ۵ کانال دار حق دارد بعد از درج تبلیغ، ۴ پست تبلیغاتی دیگر را در کانال خود قرار دهد. در صورت درج پست‌های بیشتر کانال دار می‌بایست تبلیغ را ریشات کند؛ بدین معنا که تبلیغ را مجدداً در کانال خود درج کند. هر چه تعداد محدودیت پست‌ها کمتر باشد راندمان تبلیغ بیشتر خواهد بود. (در شمارش پست‌ها برای مثال بنر و ریپلای مربوط به آن یک پست محاسبه می‌گردد)

تبلیغ پست آخر: در این تبلیغ بعد از درج تبلیغ هیچ‌گونه پستی درج نمی‌شود و پست تبلیغ به عنوان آخرین پست کانال قرار می‌گیرد. این نوع تبلیغ گران‌ترین نوع تبلیغات تلگرامی است و مناسب سازمان‌هایی است که محدودیت هزینه‌ای ندارند. مناسب‌ترین زمان برای این نوع تبلیغات زمان شب تا صبح می‌باشد که کانال‌ها قصد زدن پست در کانال خود را ندارند. هزینه‌ی دقیق تبلیغات را در صفحه‌ی تعرفه‌های تبلیغات تلگرامی ببینید.

حدود یک سال و اندی پیش فکر می‌کردیم که شبکه های اجتماعی تنها بکار ارتباط با دوستان و آشنایان می‌خورد. بماند که می‌شد در این فضا دوستان جدیدی هم پیدا کرد؛ اما گذر زمان نگاه ما را به این حوزه کاملاً تغییر داد. امروز دنیا را بدون شبکه های اجتماعی نمی‌توانم تصور کنم. در دنیای شبکه های اجتماعی و به‌ویژه تلگرام افراد زیادی هستند که تجربیاتی مشابه دارند؛ اما سوالی که مطرح است اینکه چگونه می‌توان از شبکه های اجتماعی درآمدزایی کرد؟! هر یک از ما مدت‌های زیادی را در شبکه های اجتماعی می‌گذرانیم اما آیا میدانید می‌توانید از این بازه زمانی پول‌های قابل‌توجهی را به دست آورید؟!
و اما شیوه‌های درآمدزایی در شبکه های اجتماعی و به‌ویژه تلگرام که بیشترین توجه را در میان کاربران ایرانی به خود اختصاص داده است .

درج تبلیغ در کانال تلگرامی

اگر مدیر موفقی در تلگرام باشید قطعاً می‌توانید از تبلیغاتی که در کانال خود درج می‌کنید سود قابل‌توجهی را به دست آورید؛ اما باید یادآور شد که مدیریت کانال تلگرامی به هیچ وجه کار راحتی نیست. این مدیریت ۲۴ ساعت وقت شبانه روز شما را به خود اختصاص می‌دهد. اگر نتوانید کانال خود را رشد دهید کانال شما پس از مدت زمان کوتاهی می‌میرد! و مرگ یعنی پایان درآمدزایی! برای کسب دانش مدیریتی در تلگرام هیچ کتاب یا مقاله‌ای وجود ندارد، تنها تجربه است که به کمک شما می‌آید. می‌توانید کانال کوچکی را خریداری کرده و سعی کنید آن را مدیریت کنید. اگر در این کار موفق بودید کانال بزرگ‌تری را خریداری کنید. همچنین می‌توانید کانالی را از صفر بزرگ کنید (زیاد قابل توصیه نیست چرا که هزینه زیادی بابت رشد کانال باید بکنید)

خریدوفروش کانال تلگرامی:

در تلگرام می‌توانید با شناسایی فرصت‌های خریدوفروش، برای خود درآمدزایی کنید. همچنین اگر مدیر قابلی باشید می‌توانید کانالی را رشد داده و سپس آن را بفروشید.

فروش محصولات و خدمات:

اگر در حوزه خاصی فعالیت دارید می‌توانید از طریق ایجاد کانال، محصولات خود را به فروش برسانید. تجربیات دوستان گویای این موضوع است که راندمان فروش محصول در کانال‌های تلگرامی بسیار بیشتر از دیگر روش‌های فروش است.

تبلیغ تلگرام با راز

چرا از مجموعه تبلیغاتی RAAZ کمک بگیریم؟

تبلیغات در تلگرام نیازمند فرایندها و تخصص‌هایی است که به شما پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که تخصص شما در این زمینه نیست از شرکت‌های معتبری که این خدمات را ارائه می‌دهند. شما می‌توانید از مجموعه تبلیغاتی RaaZ کمک بگیرید؛ زیرا: مجموعه تبلیغاتی RaaZ با استفاده از متخصصان خود به مدیریت کانال‌های تلگرامیِ نمایش دهنده تبلیغ می‌پردازد و امور مربوط را بدون مشکل به دست می‌گیرد.

اطمینان از واقعی بودن ویوهای کانال‌ها مزیت دیگر استفاده از خدمات مجموعه ماست. ما کلیه کانال‌ها را به خوبی رصد می‌کنیم و با شناخت کانال‌ها و بررسی ویوهای گزارش شده ویوهای ۱۰۰ درصد واقعی به تبلیغ شما می‌دهیم.

لینک اصل خبر در سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

منبع خبر

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

آژانس دیجیتال مارکتینگ راز

ارائه دهنده فول سرویس خدمات بازاریابی آنلاین

    نظرات