بازنگری استارتاپ‌ها درباره کنفرانس‌های ویدئویی در زمان شیوع کرونا

بازنگری استارتاپ‌ها درباره کنفرانس‌های ویدئویی در زمان شیوع کرونا

گروه جدیدی از استارتاپ‌ها در تلاش‌ هستند جایگزین‌های مجازی برای فروش کسب‌وکار خود پیدا کنند؛ اما جذابیت شبکه‌سازی واقعی بیشتر بوده است. برای مثال، قبل از آنکه Adobe Summit به رویداد دیجیتالی تبدیل شود، هزینه‌ی بلیت آن ۱، ۶۹۵ دلار بود که باید هزینه‌هایی مثل سفر و اتاق هتل را هم به آن اضافه کرد. همایش مجازی به‌نام Run the World، می‌گوید مشکل اغلب کنفرانس‌های مجازی ناتوانی در برآورده‌ساختن نیازهای افراد است. او سال گذشته برای پژوهش‌های بازار در چند کنفرانس آنلاین شرکت کرد و به این نتیجه رسید که بهترین بخش همایش سخنرانی اصلی نیست؛ بلکه جلسات استراحت است؛ زیرا در این بخش شرکت‌کنندگان می‌توانند با یکدیگر تعامل کنند. وقتی افراد در همایشی شخصی با حوزه‌ی کاری مرتبط را ملاقات می‌کنند، تازه به ارزش بلیط ۱، ۰۰۰ دلاری کنفرانس پی می‌برند؛ اما در‌غیر‌این‌صورت شرکت در همایش‌ها را اتلاف وقت می‌دانند. این پلتفرم امکاناتی مثل سخنرانی و بحث و پنل‌های زنده را در ازای کاهش ۲۵ درصد قیمت بلیت به برگزارکنندگان می‌دهد. همچنین، به شرکت‌کنندگان همایش اجازه می‌دهد با ساخت پروفایل، علایق خود را شرح دهند و از الگوریتمی برای تطبیق شرکت‌کنندگان با یکدیگر استفاده می‌کند. هاپین (Hopin)، دیگر استارتاپ فعال درزمینه‌ی همایش مجازی، روش مشابهی برای برگزاری کنفرانس‌های مجازی در پیش گرفته است. این پلتفرم ارائه‌های زنده را با شبکه‌سازی مجازی ترکیب و قابلیتی به سبک ChatRoulette برای ملاقات شرکت‌کننده‌ها تعبیه می‌کند. در این زمان، افراد با یکدیگر تعامل و گفت‌وگو می‌کنند. مردم صرفا به‌خاطر پخش زنده به رویدادها و همایش‌ها نمی‌روند؛ بلکه دلیلی اصلی شبکه‌سازی با افراد و تعامل با آن‌ها است. برگزاری آنلاین رویدادها مزایایی مثل کاهش هزینه‌های سفر و پذیرایی دارد به‌گفته‌ی کیو، هزینه‌ها تضمین می‌کند صرفا افراد مرتبط در همایش‌ها شرکت می‌کنند؛ اما ازآنجاکه برگزارکننده‌ی همایش به نگرانی برای محل فیزیکی نیازی ندارد، می‌تواند بخش بیشتری از هزینه را صرف سخنران کند و رویدادهای متمرکزتری برپا کند. همین حالا هم بسیاری از افراد Run The World را برای برگزاری همایش‌های خود انتخاب کرده‌اند. است؛ اما به‌گفته‌ی پیرلمن، دلیل دیگر این مسئله عجیب‌بودن ملاقات به‌شکل آواتار است و پلتفرم‌های دیجیتالی هم به‌دنبال بازنگری در این مسئله هستند. Linden Lab، تولیدکننده‌ی Second Life، با تولید فضای واقعیت مجازی به‌نام Sansar در سال ۲۰۱۷، برای حل این مشکل تلاش کرد. این قابلیت به‌ سادگی پخش زنده نیست؛ بلکه برای تعامل حضوری طراحی شده است. اخیرا سانسار استیجی برای کنفرانس مجازی معرفی کرده است. با‌توجه‌به لغو بسیاری از کنسرت‌ها یا آنلاین‌شدن آن‌ها، برگزارکنندگان می‌توانند پلتفرم‌های نوظهور را به‌عنوان جایگزینی برای وبینارهای قدیمی و کسل‌کننده انتخاب کنند. به‌گفته‌ی کیو، پلتفرم Run the World می‌تواند هزینه‌‌های برگزارکنندگان کنفرانس را کاهش دهد؛ اما به‌گفته‌ی هیچ‌کدام از این حوادث باعث نشدند صنعت برگزاری رویدادها کاملا آنلاین شود؛ زیرا شرکت‌کنندگان برای چنین رویدادهایی ارزش زیادی قائل نیستند. این رویداد بزرگ‌ترین همایش سالیانه‌ی گوگل با بیش از ۳۰ هزار شرکت‌کننده است؛ بنابراین، گوگل تصمیم گرفت به‌جای لغو رویداد، آن را آنلاین برگزار کند. کنفرانس Collision، رویداد فناوری که با ۳۰ هزار شرکت‌کننده در تورنتو برگزار می‌شد، از لغو رویداد حضوری امسال و برنامه‌ریزی آنلاین خبر داد.

متن کامل خبر در سایت زومیت

منبع خبر

زومیت

زومیت

مرجع اخبار تکنولوژی، رویداد‌ فناوری و بررسی گجت‌

نظرات