مالکیت فکری با ۹ رویداد گسترش می‌یابد

مالکیت فکری با ۹ رویداد گسترش می‌یابد

در سه ماه نخست سال جاری ۹ رویداد در برنامه‌های آموزشی کانون قرار گرفته است. در این برنامه‌ها با توجه به شیوع کرونا تمرکز بر روی آموزش از راه دور است و تنها یک دوره به صورت حضوری برگزار می‌شود. در این دوره حضوری با عنوان «هنر مطالعه پتنت» فرصتی برای آشنایی عملی برای مطالعه هرچه بهتر یک پتنت فراهم می‌شود.

آشنایی با مالکیت فکری، پتنت ابزاری برای حفاظت از فناوری‌های نوآورانه، معرفی کانون پتنت و خدمات آن، جستجوی پتنت، آموزش نحوه ثبت درخواست پتنت در پرتال کانون و آشنایی با معاهده همکاری ثبت اختراع و مزایای آن عناوین برخی از این دوره‌های آموزشی است که به صورت وبینار برگزار می‌شود.

همچنین مانون با توجه به استقبالی که از برگزاری این دوره‌های آموزشی شده است در روز ۷ اردیبهشت ماه همزمان با روز جهانی مالکیت فکری وبینار رایگانی را برگزار می‌کند. «آشنایی با مالکیت فکری» عنوان آن است.

مخترعان، کارآفرینان، کسب و کارهای نوپا و افراد خلاق مخاطبان این رویداد هستند که با شرکت در آن درباره اهمیت دارایی های فکری، مسیرهای حفاظت از دارایی های فکری، تعاریف دارایی های فکری و مصادیق آن می‌آموزند.

با توجه به اینکه مالکیت فکری یکی از زیرساخت های مهم توسعه فناوری محسوب می‌شود، عدک اطلاع و آگاهی درباره آن یک تهدید جدی و دانستن مباحث مربوط به آن یک فرصت بزرگ است.

کانون نیز با برگزاری دوره های آموزشی در مسیر ایجاد یک فرصت بزرگ برای پژوهشگران، مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفته است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

*ثبت بین‌المللی پتنت صعودی شد/نمایش دستاوردهای مخترعان ایرانی

*رشد ۲۰۰ درصدی ثبت اختراعات ایرانی در جهان

*پتنت چیست؟/ نحوه ثبت مالکیت فکری و اختراع به صورت بین‌المللی

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات