افزایش ۳۰درصدی حقوق پرسنل ابرآروان

افزایش ۳۰درصدی حقوق پرسنل ابرآروان

در میان تمامی اخبار اقتصادی که دائما خبر از بالا رفتن نرخ تورم‌ و افزایش فشار بر مردم و بیکاری شنیده می‌شود، امروز ابرآروان از افزایش ۳۰ درصدی حقوق کارمندانش خبر داد. خبری که در این شرایط کمتر فردی انتظار شنیدنش را دارد.

به گزارش اکوسیستم به نقل از شنبه پرس، مجموعه آروان هم قبل از طرح هرگونه سوالی، دلیل این تصمیم را منتشر کرد و توضیحاتی در این رابطه ارائه داده است. متن منتشر شده آروان به این صورت است:

استمرار رکود کشور در سال ۱۳۹۶ بسیاری از کسب‌وکارها را وادار کرد با توجه به پیش‌بینی اوضاع سخت پیشِ ‌رو، برای سال ۱۳۹۷ برنامه‌هایی انقباضی و محتاطانه در نظر بگیرند، اما وضعیت به‌شکلی پیچیده‌تر از بیش‌تر پیش‌بینی‌ها پیش ‌رفت تا جایی‌که در کم‌تر از ۳ ماه، کشور تورم بیش از ۲۰۰درصدی نرخ ارز را تجربه کرد؛ اتفاقی که آغاز‌کننده‌ یک دوره‌ تلخ «رکود تورمی» در کشور شد.

بسیاری از اقتصاددان‌ها و مشاوران کسب‌وکاری در چنین موقعیتی کاهش جدی هزینه‌ها را توصیه می‌کنند و البته انتخاب اجرایی بسیاری از مدیران هم کاهش هزینه‌ها از طریق کاهش تعداد پرسنل و کاهش پرداختی‌های شرکت‌ها از جمله حذف اضافه‌کاری، کارانه، پاداش، ناهار و… بود.

اما دیدگاه آروان کاملن متفاوت است. ما تصمیم گرفتیم به‌طور میانگین ۳۰درصد حقوق آروانی‌ها را افزایش دهیم؛ چرا؟ چون نگاه ما برخلاف نگاه بسیاری از شرکت‌هایی که در سراسر دنیا فعالیت می‌کنند، انجام اقداماتی است نه در حمایت از سهام‌داران، بلکه در حمایت از مالکان واقعی شرکت یعنی «توسعه‌دهندگان و معماران آروان.»

برخلاف کسانی‌که فکر می‌کنند در وضعیت اقتصادی بد، این شرکت است که بیش‌تر از همیشه به کاهش هزینه‌ها نیاز دارد، ما فکر کردیم این همکاران‌مان هستند که بیش‌تر از همیشه به حمایت مادی شرکت نیاز دارند.

شاید از نظر برخی از کسانی‌که این یادداشت را می‌خوانند تصمیم ما خام یا اشتباه به نظر بیاید و تصور شود که پی‌آمد آن، خسارت‌های جبران‌ناپذیری به شرکت وارد می‌کند، ممکن است تصور شود اگر بقای شرکت نباشد، نفع درازمدت همکاران هم اتفاق نمی‌افتد، اما با احترام به این دیدگاه‌ها، انتخاب ما کمک به افزایش درآمد همکاران‌مان بود و اعتقاد داریم علاوه‌بر نگاه انسانی، چنین تصمیمی سبب افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری-زیرساختی و در نتیجه بهبود وضعیت اقتصادی شرکت خواهد بود.

    نظرات