تعداد شتابدهنده‌های کشور از ۵۰ عبور کرد

تعداد شتابدهنده‌های کشور از ۵۰ عبور کرد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مهدی عظیمیان رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتابدهنده‌ها، در بازه زمانی ۱۲ ماهه اخیر اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتابدهنده‌ها پیش نیازی اساسی در مسیر افزایش کمی و پویایی استارتاپ‌ها و کسب و پارهای جدید است. بر این اساس این مرکز سعی دارد تا موانع رشد شتابدهنده‌ها مرتفع گردد.

رئیس مرکزشتابدهی نوآوری در ادامه افزود: تعداد شتابدهنده‌های دارای تاییدیه در سال ۱۳۹۸ به ۵۵ واحد افزایش یافت و امیدوار هستیم این رقم در سال جاری با رشد بیشتری همراه باشد.

وی بیان کرد: از جنبه کیفی مرکزشتابدهی نوآوری، یک برنامه منسجم برای ارزیابی مستمر شتاب دهنده‌های فعال در دست اجرا دارد که به صورت دوره‌ای و در پایان هر فصل مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتاب دهنده‌ها با برنامه‌های مصوب ایشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس مرکز شتاب‌دهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره کرد و اظهار داشت: این حمایت‌ها از طریق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بصورت تسهیلات و یا حمایت‌های بلاعوض است، بسته حمایت مالی در دو بخش تعریف شده است، یک سرفصل حمایت مالی شامل تسهیلاتی می‌شود که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت می‌شود.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارتاپ‌های موفق خروجی از شتابدهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتاب دهنده‌های عضو مرکز تخصیص می‌یابد که مبلغ مذکور حداکثر برای ۲۰ استارتاپ موفق خروجی پرداخت می‌شود.

پایان پیام/۳۳

اخبار مرتبط:

نوآوری و فناوری‌های حوزه رسانه و محتوای دیجیتال شتاب گرفت

ارایه دفاتر کار به شتابدهنده های دانش بنیان از سوی معاونت علمی

برنامه ۱۰۰ استارتاپ

پارک فناوری پردیس با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات