IG Shopping، اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای خرید کردن

IG Shopping، اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای خرید کردن

وب‌سایت ورج به نقل از منابع آگاه، خبری مبنی بر ساخت اپلیکیشن جدیدی با نام احتمالی IG Shopping توسط اینستاگرام را منتشر کرد.

به گزارش اکوسیستم، به نقل از دیجیاتو، اپلیکیشن جدید اینستاگرام با محوریت خرید کردن تولید می‌شود و به کاربران اجازه می‌دهد تا از بین اکانت‌های فروشندگانی که دنبال کرده‌اند، محصولات مختلفی را جستجو کنند و هر کدام را که تمایل دارند، مستقیما از اپلیکیشن بخرند.

تاکنون صحبتی از تاریخ عرضه اپ به میان نیامده است، بنابراین مانند خیلی از ویژگی‌هایی که در مرحله تست به سر می‌بردند و هیچوقت به عرضه جهانی نرسیدند، IG Shopping نیز ممکن است کنسل شود. با این حال منابع آگاه باور دارند که اینستاگرام اپلیکیشن جدیدش را یک حرکت رو به جلو در صنعت تجارت الکترونیک می‌داند.

IG Shopping، اپلیکیشن جدید اینستاگرام برای خرید کردن

از آنجا که اینستاگرام چند وقت پیش اپلیکیشن جداگانه IGTV‌ را معرفی کرد، بعید به نظر می‌رسد IG Shopping در دسترس عموم قرار نگیرد. در حال حاضر بیش از 25 میلیون اکانت کسب و کاری در سرویس اینستاگرام فعالیت می‌کنند و در این بین 2 میلیون آن‌ها نقش تبلیغ کننده را دارند. از طرفی گزارشات منتشر شده نشان می‌دهند که از پنج کاربر اینستاگرام، چهارتا آن حداقل یکی از این اکانت‌های بیزینسی را دنبال می‌کنند.

با تمام این آمار و ارقام، ساخت یک اپلیکیشن جداگانه برای خرید کردن نه تنها پتانسیل این را دارد تا کسب و کارهای بیشتری را سمت اینستاگرام بکشاند بلکه می تواند درآمد این کمپانی را نیز افزایش بدهد. منابع آگاه در ادامه صحبت‌های‌شان گفته‌اند که فیسبوک احتمالا برای این اپلیکیشن خدمات پولی نیز در نظر خواهد گرفت.

سیاستی که اگر رنگ و بوی حقیقت به خودش بگیرد، IG Shopping را به رقیبی برای پلتفرم خدماتی و معروف Shopify تبدیل خواهد کرد. البته همین الان بعضی وب‌سایت‌های شخص ثالث، ابزارهایی را در اختیار تبلیغ کنندگان اینستاگرام قرار می‌دهند. مثلا سایت Four Sixty در ازای نظارت بر محتوا اکانت، ساخت عکس‌های مناسب، زمان بندی پست‌ها و خدمات دیگری پولی را دریافت می‌کند.

اینستاگرام ویژگی خرید کردن را در ماه‌های پایانی سال 2016 تست کرد و سال گذشته این قابلیت به اپ اضافه شد. کمپانی‌ها حالا می‌توانند محصولات خود را روی عکس‌ها تگ کنند و بنابراین کاربر با کلیک روی عکس محصول مورد نظرش را خواهد خرید. این کمپانی هم اکنون نیز در حال آزمایش این ویژگی است که به کاربران اجازه می دهد تا از طریق استوری‌های اینستاگرام خرید کنند.

    نظرات