بررسی قانون پنج ساعته موفقیت

بررسی قانون پنج ساعته موفقیت

معمولا تلاش فراوان بدون برنامه و شناخت مسیر درست، ما را به اهدافمان نمی‌رساند. افراد موفق عاداتی ثابت دارند که آنها را در مسیر رسیدن به موفقیت یاری می‌کند.

اکوسیستم به نقل از نوپانا - برای موفقیت باید هوشمندانه عمل کرد. معمولا تلاش فراوان بدون برنامه و شناخت مسیر درست، ما را به اهدافمان نمی‌رساند. افراد موفق عاداتی ثابت دارند که آنها را در مسیر رسیدن به موفقیت یاری می‌کند. اگر قوانین موفقیت را بدانیم، همه ما می‌توانیم به موفقیت برسیم. در این مطلب، قانون پنج ساعته موفقیت را بررسی می‌کنیم.

قانون پنج ساعته موفقیت می‌گوید برای موفق شدن در هر زمینه‌ای باید همواره در حال یادگیری بود. حتی اگر مشغله‌ی فراوان دارید می‌توانید این پنج ساعت را در پنج روز تقسیم کنید و روزی یک ساعت مطالب جدید بیاموزید. افراد موفق زیادی از این قانون در زندگی خود استفاده می‌کنند.

یادگیری مغز را پویا نگه می‌دارد و باعث رشد و پیشرفت در همه زمینه‌ها می‌شود. این قانون سه مرحله برای یادگیری در نظر گرفته است:

مطالعه

قطعا اولین مرحله یادگیری و آسان‌ترین روش برای افزایش معلومات مطالعه است. برنامه‌ریزی کنید و روزانه حداقل چند صفحه کتاب یا پی‌دی‌اف مطالعه کنید. کتاب‌های صوتی نیز امروزه کار را برای همه ما آسان‌تر کرده‌اند و همه جا در دسترس هستند.

به کار گیری دانش

بعد از مطالعه و آشنایی با مطالب جدید باید سعی کنید از اطلاعاتی که پیدا کرده‌اید استفاده کنید. این مرحله کلیدی‌ترین مرحله یادگیری است. اگر مغز خود را پر از دانش در زمینه‌های گوناگون کنید اما از آن‌ها هیچ استفاده‌ای نکنید چه فایده‌ای دارد؟ می‌توانید اطلاعاتی که به دست آورده‌اید را با دیگران به اشتراک بگذارید تا این اطلاعات به دانش تبدیل شوند.

آزمون و خطا

اگر ایده جدیدی از مطالعه‌ای که داشته‌اید به ذهنتان خطور کرد حتما آن را آزمون و خطا کنید. بزرگ‌ترین تغییرات دنیا هم در ابتدا یک ایده ساده بودند که افراد روی آن‌ها کار کردند. برای مثال می‌توانید در کار خود روش‌های جدیدی برای کارها امتحان کنید. این تغییرات باعث شادابی و تغییر روحیه شما نیز می‌شوند.

کار کردن با یادگیری متفاوت است. ساعات کاری شما در هفته ارتباطی با یادگیری ندارد و اگر می‌خواهید فرد موفقی باشید باید حداقل هفته‌ای پنج ساعت را به یادگیری مهارت‌های جدید بپردازید.

    نظرات