تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی

تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی

زمزمه‌ها حکایت از تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی در کشور تا پایان آذرماه است و این موضوع واکنش معاون دادستان کل کشور را به دنبال داشته است.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، «عبدالصمد خرم آبادی» در کانال شخصی خود در پیام‌رسان سروش ادامه‌ی مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی را مصداق تمسخر دستور قضایی اعلام کرده است.

وی در کانال خود به دستور قضایی برای فیلتر تلگرام اشاره کرد و با تشریح آن توضیح داده که فعالیت این دو پیام رسان از ابتدا هم غیر قانونی بوده است:

«اعمال مسدودسازی تلگرام باید به نحوی باشد که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد. فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی از ابتدا غیر قانونی و بر خلاف دستور قضایی بوده و ناقضان دستور قضایی مستوجب مجازات ماده ۵۷۶ قانون  مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هستند.»

به گفته خرم آبادی یکی از اهداف فیلتر تلگرام، پیشگیری از وقوع جرم از طریق مهاجرت مردم به پیام رسان‌های داخلی و جایگزینی آنها به جای تلگرام بوده است بنابراین تمدید مهلت فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام در واقع به تمسخر گرفتن دستور قضایی فیلتر تلگرام است.

معاون دادستانی کشور در این نوشته همچنین اشاره کرده که مدیران ایرانی برخی از کانال‌های پر بازدید اپلیکیشن تلگرام به کشور امارات فراخوانده شده‌اند تا با آنها هماهنگی‌هایی در مورد استفاده و توزیع پول مجازی تلگرام انجام شود. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که اساسا تلگرام کشور ایران را در لیست تحریمی‌های خود نسبت به ارز مجازی گرام قرار داده است.

تمدید مهلت فعالیت هاتگرام و تلگرام طلایی

به عقیده خرم آبادی ادامه فعالیت نسخه‌های فارسی تلگرام، خواسته یا ناخواسته، کمک به جنگ اقتصادی علیه ایران و هموار کردن راه خروج سرمایه و ارز و دخالت دیگر کشورها در امور اقتصادی کشور خواهد بود.

گفتنیست با وجود این اخطارها و صحبت‌ها، تا لحظه نوشتن این مطلب، فعالیت تلگرام طلایی و هاتگرام بدون مشکل صورت می‌گیرد.

    نظرات