پیام‌رسان‌‌ها در تعداد کاربر روزانه از شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفتند

پیام‌رسان‌‌ها در تعداد کاربر روزانه از شبکه‌های اجتماعی پیشی گرفتند

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی SEMrush، به نظر می‌رسد که پیام‌رسان‌ها موفق شده‌اند به عدد ۱.۳ میلیارد کاربر روزانه‌ی فعال برسند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، «لری کیم» مدیر عامل شرکت MobileMonkey و یکی از متخصصین برجسته‌ی دیجیتال مارکتینگ در کنفرانس INBOUND 2018 مدعی شد که پیام‌رسان‌ها، شبکه‌های اجتماعی را پشت سر گذاشته‌اند و کاربران بیشتری به صورت روزانه از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.

پیش از این گزارش شده بود که ۲ میلیارد کاربر، ماهانه از شبکه اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند اما در بررسی‌های اخیر، استفاده روزانه از این اپلیکیشن‌ها مدنظر قرار داده شده. این مسئله موجب شده کاربرانی که ماهانه اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی خود را چک می‌کنند، در آمار کنونی به حساب نیایند و میزان استفاده‌ی کاربران از اپلیکیشن‌ها نیز بررسی شود.

کیم مدعی شده که پیامرسان ها به علت ماهیتشان موجب می شوند که همگی روزانه بیشتر سراغ آنها بروند و این مسئله، شمار کاربران روزانه‌‌ی آنها نسبت به شبکه‌های اجتماعی بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، با محبوب‌تر شدن سرویس‌های پیام‌رسان‌ های مختلف ممکن است کم کم ایمیل‌ها هم به فراموشی سپرده شوند و دیگر شخصی سراغ استفاده از آنها نرود. در حال حاضر، ۲۰ درصد پیغام‌های ارسالی به پیامرسان ها توسط کاربران باز می‌شوند. در حالی که این رقم برای ایمیل‌ها به یک درصد می‌رسد.

شاید به همین خاطر باشد که فیسبوک سعی کرده از محبوبیت پیامرسان واتس اپ استفاده کند و در سپتامبر سال ۲۰۱۷ برای نخستین بار درهای پلتفرم خود را به روی کسب و کارها بگشاید.

    نظرات