راهکارهایی برای تاب آوری کسب و کارها

به این نوع کسب و کارها پیشنهاد می‌شود که ارتباط و مذاکرات با شرکت مادر را حفظ و بخشی از هزینه‌های دستمزد کارکنان خود را در قبال حفظ نمایندگی و از محل سود آینده پرداخت کنند. با توجه به مطالب فوق به مدیران و مالکان کسب و کارها و کارآفرینانی که فعالیت‌های آن‌ها تحت تاثیر ویروس کرونا قرار گرفته، پیشنهاد می‌شود که اقدامات کارآفرینانه و نوآورانه زیر را در خصوص حفظ و تاب آوری زنجیره تامین خود مد نظر قرار دهند. استفاده از حمل و نقل هوایی هرچند ممکن است زمان دسترسی به مواد اولیه یا ارسال به بازارهای مصرف را کوتاهتر کند ولی به دلیل محدودیت‌های ایجاد شده در حمل و نقل هوایی امکان استفاده از حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی جایگزین بررسی شود. *شناسایی تامین کنندگان جایگزین که کیفیت، قیمت و زمان تامین آن‌ها به نسبت تامین کننده اصلی بهتر نیست ولی در شرایط بحران می‌تواند تا حدودی به حفظ توان تولید و ثبات کسب و کارها کمک کند. *ایجاد یا ادغام پایگاه‌های اطلاعاتی جدید و گسترده به منظور رفع خلاء اطلاعاتی و ارتباط بیشتر بین زنجیره‌های تامین به منظور حمایت از تامین کنندگان مواد اولیه و پاسخ به نیاز مشتریانی که تقاضای آن‌ها بدون پاسخ حفظ ارتباط با مشتریان و تامین کنندگان، هرچند در این شرایط شرکای فعال شما نباشند، در بازسازی و احیای مجدد زنجیره تامین کسب و کارها پساکرونا موثر خواهند بود. *بررسی امکان ادغام در کسب و کارهای بالادستی یا پایین دستی زنجیره تامین به منظور حفظ کسب و کار فعلی. بسیاری از کسب و کارها در شرایط فعلی اگه چه مشتریان خود را از دست داده‌اند ولی تجربه، خطوط تولید یا شبکه توزیع آن‌ها می‌تواند به عنوان بستری برای ارائه خدمات به سایرین که به دلیل شروع کرونا رونق گرفته‌اند، عمل کند. *کسب و کارها می‌توانند راهکارهای بدیع و نوآورانه، تلاش، تجارب موفق و درس‌های آموخته شده خود در خصوص بازسازی زنجیره تامین در مقابله با بحران را به عنوان ارزش پیشنهادی به سایر کسب و کارها و کارآفرینان درگیر بحران عرضه کنند. *شناسایی فرصت‌های بدیع برای توسعه محصولات یا خدمات جدیدر جایگزین در بستر زنجیره تامین فعلی برای پاسخ به نیاز‌های ایجاد شده جدید در شرایط بحران که حجم فرآیند‌های عملیاتی کاهش می‌یابد زمان مناسبی برای بررسی ایده‌های جدید و بازنگری زنجیره تامین از دید مشتریان است. آن‌ها بهتر از هر کسی عرضه کنندگان مواد اولیه و خدمات مورد نیاز و همچنین مشتریان کسب و کار را می‌شناسند. از آن‌ها بخواهید در خصوص معرفی عرضه کنندگان پشتیبان و معرفی ارزش پیشنهادی جدید در بستر زنجیره تامین فعلی مشارکت فعال داشته باشند. این شرکت‌ها ریسک بسیار خطرناکی را می‌پذیرند و زنجیره‌های تامین آن‌ها با هر بحرانی دوباره ویران خواهد شد؛ در مقابل شرکت هایی وجود دارند که به درس این بحران توجه کرده و برای ترسیم نقشه جدید شبکه زنجیره تامین خود سرمایه گذاری می‌کنند تا در هنگام بروز بحران مقاوم‌تر باشند.

متن کامل خبر در سایت مدیر اینفو

منبع خبر

مدیر اینفو

مدیر اینفو

مدیر اینفو یک رسانه در شهر تهران می باشد

نظرات