تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نیاز صنایع پاسخ داد

تجهیزات آزمایشگاهی ایران‌ساخت به نیاز صنایع پاسخ داد

شرکت دانش بنیان فناوری دارویی درسا به ساز با هدف طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی تجهیزات و سیستم‌های مختلف آزمایشگاهی، نیمه‌صنعتی و صنعتی برای صنایع و مراکز شیمیائی، داروئی، زیست فناوری، غذائی و بهداشتی پایه ریزی شد. این شرکت توانایی به‌کارگیری فلز، شیشه و پلیمر به همراه دانش داروسازی، مکانیک و الکترونیک و تولید تجهیزات راکتورهای شیمیایی، اسپری درایر، فریز درایر، اکسترودر- اسفرونایزر، جت میل و غیره را دارد.

به گفته علی سجادی قائم مقامی مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، محصولات و خدمات شرکت قابلیت پاسخگویی به طیف متنوعی از نیازهای فنی و تجهیزاتی مشتریان را فراهم می‌کند. این محصولات قابل استفاده در مرحله تحقیق و توسعه شرکت های خصوصی و مراکز علمی پژوهشی است.

نتایج به دست آمده از همه تجهیزات تولیدی این شرکت اعم از "راکتورهای دوجداره شیشه ای"،"اسپری درایر (خشک کن پاششی)"، "فریز درایر (خشک کن انجمادی)"، "اکسترودر- اسفرونایزر" قابلیت تجاری سازی شدن در مقیاس صنعتی را دارا هستند.

این فعال دانش بنیانی درباره میزان کاهش ارز کشور با تولید محصولاتشان، می‌گوید: شرکت ما تقریبا ۷۰ دستگاه اسپری درایر با قیمت ارزی ۳۰ هزار دلار، نزدیک به ۱۰۰ دستگاه راکتورهای شیشه ای دوجداره با قیمت متوسط ۷ هزار دلار برای حجم های مختلف و نزدیک به ده دستگاه فریز درایر با قیمت ۱۳ هزار دلار را تولید کرده است.

این محصولات تولیدی با کمک ۸ نفر از متخصصان داخلی طراحی و به صنایع تزریق شده است این افراد در حوزه‌های مختلفی مانند مکانیک، الکترونیک و شیشه‌گری علمی تخصص دارند. این شرکت با تعداد کم پرسنل خود توانسته بخش بزرگی از نیاز کشور به تجهیزات آزمایشگاهی را تامین کند.

این شرکت دانش بنیان با دریافت کمک‌های مادی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بازار محصولات خود را توسعه داده و تولیداتش را به دیگر کشورها معرفی کرده است. این اتفاق با حضور این شرکت در کریدور صادرات میسر شده است. همچنین فرصت ایجاد بازاری که در قالب نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت ایران اتفاق افتاد به آنها کمک کرد تا تعامل خوبی با دانشگاه ها و مراکز تحقیق و توسعه شرکت های خصوصی داشته باشند.

سجادی با اشاره ضرورت فراهم شدن زیرساخت های صادراتی برای تجهیزات آزمایشگاهی، می گوید: در بحث تجهیزات آزمایشگاهی برای رسیدن به نقطه صادرات نیاز به ایجاد زیرساخت هایی چون تامین قطعات، ارائه خدمات پس از فروش مطمئن، اخذ استانداردهای لازم، تامین اقلام تبلیغاتی و محتواهای تخصصی متناسب با بازار هدف و از همه مهمتر دارا بودن بخش بازاریابی خارجی فعال داریم.

وی ادامه می دهد: از سال ۹۵ در تلاش هستیم تا این زیر ساخت‌ها را به تدریج در شرکت ایجاد کنیم. در حال حاضر هم در حال مذاکره با کشورهای همسایه عراق و ترکیه هستیم و امیدواریم این مذاکرات نتیجه بخش باشد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات