بازار دانش‌بنیان‌های دریایی را توسعه می‌دهیم

بازار دانش‌بنیان‌های دریایی را توسعه می‌دهیم

ایران کشوری بزرگ با مرزهای آبی فراوان با کشورهای همسایه است. این یعنی وجود استان‌های ساحلی و صنایع مختلف مرتبط با دریا در کشور که اگر توجه درست و همه جانبه ای به این صنایع داشته باشیم می‌توانیم اقتصاد کشور را از وابستگی‌ به منابع زیرزمینی خلاص کنیم.

ایران چاره‌ای جز فراهم کردن به‌روزترین و مدرن‌ترین ناوگان‌های دریایی، بنادر و تجهیزات مورد نیاز این حوزه ندارد. چون پهنه‌های آّبی بزرگی شمال و جنوب کشور را احاطه کرده‌اند که قابل چشم‌پوشی نیستند. این دریاهای بیکران می توانند ثروت افزایی خوبی برای کشور داشته باشند اگر به توسعه فناورانه آنها توجه شود.

دانش و خلاقیت گره گشای اقتصاد سنتی و صنایع مادر کشور است. صنایعی که تاکنوه به روالی عادی و سنتی امراز معاش می‌کردند و همیشه جای فناوری و نوآوری در آن ها خالی بود. اما چند سالی است که دانش‌بنیان‌ها به میدان آمده اند تا خلاقیت، نوآوری و رونق را به صنایع کشور تزریق کنند.

از جمله صنایعی که در طی چند سال اخیر رنگ و لعابی فناورانه به خود گرفته است. صنعت دریایی است. صنعتی که با ورود دانش‌بنیان‌ها بازاری جدید و ثروت‌آفرین برای خود دست و پا کرده است. اما این توسعه در صورتی پایدار خواهد بود که بازار مورد نیاز این محصولات و خدمات ایجاد شود.

بازاری که با اتکا به توانمندی‌های داخلی و با کمک متخصصان خودمان ایجاد خواهد شد و توسعه می‌یابد. تنها مسیری هم که می توان برای این راه تعیین کرد مسیر دانش‌بنیانی و کمک گرفتن از سرآمدان علمی کشور است.

حمایت و تشویق دانش‌بنیان‌ها برای تبدیل ایده و دانششان به محصول مهم‌ترین اصل در توسعه بازار این صنعت است. فایده این کار هم جز برای مردم و کشور نیست.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات