قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد

قرارداد واگذاری زمین فاز چهارم پارک فناوری پردیس امضاء شد

تا امروز شاهد توسعه پارک فناوری پردیس معاونت علمی در ۳ فاز با متراژ ۶۰هکتار بودیم. امروز با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری قرارداد واگذاری زمین برای احداث فاز چهارم امضاء شد. این قرار داد به امضای مهدی هدایت مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس و مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس رسید.

مهدی صفاری نیا رییس پارک فناوری پردیس معاونت علمی درباره امضای این قرارداد گفت: با امضای این قرار داد ۳۰ هکتار دیگر به مجموعه پارک اضافه شد و در مجموع محدوده عملیاتی پارک فناوری پردیس به ۹۰ هکتار می‌رسد. با امضای این قرارداد این پارک بزرگترین فضای را برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در میان پارک‌های فناوری کشور خواهد داشت و تا سه سال آینده امکان استقرار ۱۰۰۰ شرکت فناور را در پارک خواهیم داشت که با این اتفاق رشد ۴ برابری اشتغالزایی و ایجاد شغل برای ۲۰ هزار نفر را شاهد می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه عملیات زیرساختی و عملیاتی فاز سوم شهریور ماه سال جاری به پایان می‌رسد، گفت: در دو ماه آینده اقدامات زیرساختی فاز ۴ آغاز می‌شود و کلنگ افتتاح فاز چهارم بر زمین می‌خورد، در سال جاری آماده سازی یک سوم این فعالیت‌ها تمام می‌شود.

صفاری نیا ادامه داد: همچنین ابتدای هفته جاری نیز قرارداد همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری و دانشگاه آزاد اسلامی برای تاسیس «دانشگاه فناوری در ناحیه نوآوری پردیس» امضا شد. این قرارداد به امضای سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسید . مساحت دانشگاه ازاد ۲۵ هکتار است و با این اقدام زمینه ایجاد ناحیه نوآوری پردیس فراهم شد.

صفاری نیا با بیان اینکه طرح ناحیه نوآوری پردیس سال گذشته در هیات امنای پارک تصویب و توسط معاون اول رییس جمهوری ابلاغ شد، افزود: تمام فعالیت‌ها مانند افزایش فضای پارک تا ۹۰ هکتار، تعامل نزدیک فاز دانشگاهی و پارک مقدمات ایجاد ناحیه نوآوری پردیس است. با سرعت دادن به اقدامات در نظر داریم این ناحیه نوآوری را با وسعت ۱۱۰ هکتار و افق توسعه هزار هکتار در سال جاری رونمایی کنیم.

رییس پارک فناوری پردیس همچنین بیان کرد: امروز همچنین سند دیگری برای توسعه آتی پارک در حریم جنوبی شهر پردیس امضاء شد. این قرارداد مربوط به فاز نخست توسعه پارک با مساحت ۵۰۰ هکتار است. در حال حاضر نیز مراحل تصویب این اقدام در شورای عالی معماری و شهرسازی را می‌گذرانیم که بر اساس دستور وزیر راه و شهرسازی در اولویت فعالیت‌های شورا قرار دارد.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات