طراحی نسل بعد پیامک توسط گوگل و سامسونگ

طراحی نسل بعد پیامک توسط گوگل و سامسونگ

کمپانی گوگل تصمیم دارد طی شراکتی با بزرگترین تولیدکننده موبایل‌های اندرویدی یعنی سامسونگ، استاندارد جدید پیامک را به کاربران عرضه کند. این دو شرکت قصد دارند برای بهبود تجربه کاربری، نرم‌افزارهای ارسال پیامک خود را همگام و به فناوری RCS مجهز کنند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، بر اساس گفته مقامات گوگل، نخستین حاصل شراکت این دو غول تکنولوژی را می‌توان در پرچمداران سری S8 و پس از آن مشاهده کرد. همچنین مقامات گوگل اظهار داشتند که همه گلکسی‌های جدید به صورت پیش فرض از فناوری RCS بهره مند خواهند بود و این فناوری تجربه‌ای مانند پیام‌رسان‌های اینترنتی را برای کاربر فراهم می‌کند.

لازم به ذکر است که تکنولوژی RCS یا خدمات ارتباطی غنی، به کاربران اجازه می دهد تصاویر با کیفیت و ویدیوها را از طریق پیامک ارسال کنند و حتی از تایپ عبارات توسط طرف مقابل (پیش از ارسال) آگاه شوند. فناوری مذکور در واقع تجربه ای مانند پیام‌رسان‌های اینترنتی را فراهم می کند اما برای استفاده از آن، هر دو طرف ارتباط باید از دستگاه‌های مجهز به RCS استفاده کرده و اپراتورها نیز از این فناوری پشتیبانی کنند.

گفتنی است گوگل با توجه به سهم بازار بالای سامسونگ این شرکت را برای فراگیر کردن فناوری RCS انتخاب کرده و انتظار می رود طی سال‌های پیش رو و با پیشرفت زیرساخت ها، RCS جایگزین SMS شود.

    نظرات