جف بزوس به دنبال افتتاح صندوق خیریه

جف بزوس به دنبال افتتاح صندوق خیریه

جف بزوس، مالک اصلی شرکت آمازون که حالا ثروتمندترین فرد دنیاست، در تلاش است تا با سرمایه‌ای ۲ میلیارد دلاری در اقدامی خیرخواهانه شرکت کند. او و همسرش مک کنزی با استفاده از صندوق Day One تلاش می کنند تا شبکه‌ای از مدرسه‌های جدید، غیر انتفاعی و درجه‌ اول در مناطق محروم بسازند و همچنین به مراکز غیر انتفاعی که به خانواده‌‌های بی‌خانمان کمک می‌کنند، یاری برسانند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، سال گذشته جف بزوس در توییتر از فالوورهای خود پرسیده بود که بهترین راه برای شرکت در امری خیرخواهانه چیست و چند ماه پیش بود که او تصمیم گرفت تمرکز خود را روی دو حوزه قرار دهد.

صندوق Day One Families به سازمان‌ها و گروه‌هایی که به تامین غذا و سرپناه برای خانواده‌های نیازمند می‌پردازند یاری می‌رساند. در حالی که Day One Academies تلاش می‌کند تا مجموعه‌ای از مدارسی با کیفیت و رایگان در مناطق محروم بسازد. جف بزوس در تلاش است تا سازمانی ایجاد کند که به طور مستقیم به یاری این مدارس بپردازد.

مالک آمازون که بابت حقوق پایین کارکنان آمازون همواره مورد انتقاد بوده، با توجه به سرمایه‌ی ۱۶۰ میلیارد دلاری‌اش کمتر در امور خیرخواهانه شرکت داشته. هرچند این خانواده در بهمن ماه سال گذشته ۳۳ میلیون دلار به TheDream.US کمک نقدی کردند. این کمک باعث می شود که هزاران فرد تحت پوشش این سازمان بدون نگرانی از هزینه‌ها به ادامه‌ی تحصیل در کالج بپردازند.

    نظرات