وبینار فناورانه؛ صنعت خودرو توسط شرکت‌های دانش‌بنیان نیازهایش را برطرف می‌کند


به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، امضای تفاهم نامه حمایت از شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری درحوزه فن‌آوری‌های وابسته به صنایع خودرو با حضور معاون علمی وفناوری رئیس جمهوری و مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ، تنها یکی از اقدامات این معاونت در حوزه خودرو سازی را شامل می‌شود. در سال ۱۳۹۸ نیز چند توافق مشابه میان خودرو سازهای مختلف و مجموعه وزارت صمت از یک سو و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از طرف دیگر شکل گرفت.

زمینه کاری بسیاری از شرکت‌های دانش بنیان مانند الکترونیک، قطعات و قالب سازی و رنگ و مواد شیمیایی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم به صنعت خودرو سازی مرتبط است.

با توجه به نوسان نرخ ارز و بروز مشکلاتی در واردات قطعات و کالاهای مورد نیاز کارخانجات و صنایع فعال در خودور سازی، این صنعت بیش از گذشته توجه خود را معطوف توان داخلی و جوانان متخصص در شرکت‌های دانش بنیان کرده است.

با فرصت‌های قابل توجهی که در این صنعت برای شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد، مرکز شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک همایش آنلاین تدارک دیده است. در این وبینار آنلاین مدیران و نمایندگان شرکت‌های دانش بنیان و فعالان فناور این حوزه می‌‌توانند سوالات فنی و مشکلات خود را با مشاوران خبره در میان بگذارند.

بر همین اساس وبینار معرفی نیازهای فناورانه در حوزه رنگ و مواد شیمیایی، مهندسی مواد، ماشین آلات و تجهیزات، قطعه سازی و تولید قطعات خودرو در روز سه شنبه ۲۳ اردیبهشت برگزار می‌شود.

هیمن امیری مشاور مدعو در این همایش مجازی است. علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام و دریافت اطلاعات بیشتر به سایت bizservices.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/۳۳



لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات