قبل از برنامهریزی، پربازدهترین روش تبلیغات در اینستاگرام را برای خود برگزینید
در تبلیغات اسپانسر میتوان تبلیغ را بصورت پست یا استوری در فید کاربران مورد نظر نمایش داد و براساس شاخصهایی نظیر ارسال تبلیغ برای تعداد مشخصی از کاربران Reach، میزان نمایش Viewو یا Click به اینستاگرام پول دهید. اما واقعیت تلخی در مورد تبلیغات اسپانسری و پروموت در اینستاگرام وجود دارد، این راه تبلیغاتی فعلا بدلیل تحریمها برای ایرانیان بسته است. برخی سایتها نیز رمز عبور صفحه اینستاگرام و فیسبوک شما را دریافت میکنند و از روشهای غیرمتعارف نظیر ارسال تبلیغ از طریق صفحه خود یا نمایش آن به تعدادی شماره تلفن یا افرادی که علایق مشخصی دارند و … این کار را انجام میدهند که به دو علت مهم این شیوه نیز خیلی پیشنهاد نمیشود. دوم اینکه به دلیل ارزش پایین ریال در برابر ارزهای دیگر، این روش بسیار گران تمام میشود و شما اگر مخاطب خود را درست شناسایی کنید با شیوههای دیگر که در این راهنمای تبلیغات در اینستاگرام به شما معرفی میکنیم، میتوانید بازدهی چند برابری داشته باشید. در این روش شما میتوانید پست تبلیغاتی خود را اعم از تصویر، ویدیو و یا تصاویر مولتی در صفحات پربازدید اینستاگرام نمایش دهید. در تبلیغات ساعتی پست شما لابلای محتوای عادی آن صفحه منتشر میشود و معمولا تا ۲۴ ساعت یا بیشتر نیز باقی میماند. کاربرانی که این پست را میبینند عموما فالوورهای همان صفحه هستند، البته با توجه به میزان استقبال کاربران امکان اینکه سایرین نیز این پست را از طریق explorer instagram ببینند وجود دارد که در مجموع تعدادی از آنها روی پست تبلیغاتی شما در اینستاگرام واکنش نشان میدهند. اما واقعیت تلخی در مورد تبلیغات ساعتی در اینستاگرام وجود دارد. با اینکه این شیوه همچنان نسبت به تبلیغات اسپانسری با رقم یکسان بازدهی بیشتری دارد، اما باید بدانید تولید محتوای مناسب برای تبلیغات ساعتی بسیار متفاوت شده و باید سعی داشت تا حد امکان از تبلیغات مستقیم و ذوق زننده پرهیز کنیم. این شیوه خصوصا برای کسب و کارهایی که محصولات و خدمات خود را از طریق وب سایت عرضه میکنند پیشنهاد میشود. نکته جالب دیگر تبلیغ استوری این است که فعلا این شیوه کمتر از روش پست توسط الگوریتمهای اینستاگرام محدود شده است و نرخ تبدیل و بازدهی بیشتری نسبت به دو شیوه قبل دارد. اما واقعیت تلخی در مورد تبلیغات استوری وجود دارد، برخلاف تبلیغات پست ساعتی که حداقل تا زمان نگارش این راهنما میزان لایک و کامنت و بازدید ویدیو برای تبلیغ دهنده مشخص است، اما آمارهای استوری فقط به ادمین صفحه اینستاگرام قابل نمایش است. شما باید حتما قبل از انتشار تبلیغ خود بتوانید از روی آمارهای تعامل پستهای صفحه و میزان Engagement Rate به میزان حدودی بازدید استوری آن صفحه پی ببرید که البته کار سختی است و بهترست در این ارتباط از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ فعال تبلیغات در اینستاگرام کمک بگیرید و حتما از آنها بخواهید اسکرین شات گزارش نهایی تبلیغات استوری را برای شما بفرستند. باید بدانید تبلیغات توسط بلاگر و اینفلوئنسر به مراتب از روشهای دیگر پرهزینهتر و زمانبرتر است. اما اگر شخص درستی را انتخاب کنید، پربازدهترین راه تبلیغات در اینستاگرام برای کسب و کارهای ایرانی است.
متن کامل خبر در سایت اکوموتیو
نظرات