پردیس نوآوری و فناوری فارس افتتاح می‌شود

پردیس نوآوری و فناوری فارس افتتاح می‌شود

سفر یک روزه سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان فارس شامل برنامه‌های متنوعی در مسیر حرکت این استان به سوی اقتصاد دانش بنیان است.

ستاری با استقبال استاندار و جمعی از مسئولان وارد شیراز شد. در این سفر پردیس نوآوری و فناوری (دره فناوری) فارس با حضور ستاری افتتاح می‌شود. منطقه‌ای که شکل گیری آن رونق کسب و کارهای استارتاپی و دانش بنیان را سرعت می‌دهد. مراکز نوآوری، شتابدهنده‌ها، شرکت‌های دانش بنیان در دره فناوری مستقر هستند تا مسیر رسیدن ایده‌ها به محصولات فناورانه و ورود به بازار تسهیل شود.



بازدید از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور بخش دیگری از برنامه‌های این سفر است تا مسائل و مشکلات توسعه شرکت‌ها بررسی شود.در همین راستا ستاری از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در شهرک صنعتی بزرگ شیراز بازدید می‌کند.  فناوران شایان طرح، سینا کنترل شیراز و داده گستران دنا برخی از شرکت‌های فناوری هستند که محصولات دانش بنیان خود را برای ستاری ارائه می‌دهند.



همچنین در بخش دیگری از سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به محل کارخانه نوآوری شیراز می‌رود و روند اقدامات و فعالیت‌های فناورانه آن را به عنوان یکی از بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری استان مشاهده  می‌کند. این کارخانه مکانی برای گسترش زیست بوم کارآفرینی و استارتاپی است و جوانان صاحب ایده در کنار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرند تا آینده‌ای روشن را برای استان فارس رقم بزنند.



گسترش فعالیت بازیگران زیست بوم فناوری و نوآوری مانند این کارخانه نوآوری یا شرکت‌های دانش بنیان، شتابدهنده‌ها، مراکز نوآوری و استارتاپ‌ها همه مسیر حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان را هموار می‌کند .

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و حضور در جلسه اقتصاد مقاومتی و جهش تولید از دیگر برنامه‌های این سفر است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
پایان پیام/۲۵

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات