شبکه شمس؛ محصولات کشاورزی با کدهای بین‌المللی پایش می‌شود

شبکه شمس؛ محصولات کشاورزی با کدهای بین‌المللی پایش می‌شود

شبکه شمس آمد تا سامانی به بازار نابسامان کشاورزی دهد. بازاری که امنیت غذایی مردم را تامین می‌کند. این شبکه با اتصال حلقه‌های بازار غذا تلاش می‌کند محصولات مصرفی مردم از مزرعه تا سفره بر طبق کدهای بین‌المللی تولید و رصد شود.

اردیبهشت ماه سال ۹۷ بود که شبکه محصول سالم (طرح شمس) توسط ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف توانمندسازی، حمایت، ترویج و رتبه بندی محصولات سالم کشاورزی و بازارسازی، بازاریابی و فروش این محصولات برای ارتقای سلامت و حفظ ایمنی غذایی، رونمایی شد.

این شبکه در تلاش است تا زنجیره محصولات کشاورزی را تکمیل و از هدررفت منابع، فعالیت‌ها و محصولات کشاورزی پیشگیری کند. با همین هدف هم قرار است همه محصولات کشاورزی با کدهای بین‌الملی GST۱ رصد و پایش شود.

در طرح شبکه شمس ستاد توسعه زیست‌فناوری، سامانه شناسایی و ردیابی در زنجیره‏ تامین محصولات کشاورزی با تاکید بر محصولات سالم است هم راه اندازی شده است تا روند تولید محصولات زیر ذره بین باشد و محصولاتی با کیفیت به دست مردم برسد.

یکی از مشکلات موجود در سطح جامعه عدم کنترل محصولات کشاورزی از لحاظ سلامت است به همین دلیل این شبکه با همراهی بخش خصوصی به دنبال توسعه امنیت غذایی جامعه، بهبود کیفیت محصولات کشاورزی، ترمیم سفره ایرانیان و رونق زیستی محصولات کشاورزی در کشور است.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

شبکه محصول سالم با هدف تامین امنیت غذایی ایجاد شد

محصولات کشاورزی سالم شناسایی و ردیابی می‌شود

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات