استفاده از خودروهای تسلا برای کمک به طوفان زدگان فلورنس

استفاده از خودروهای تسلا برای کمک به طوفان زدگان فلورنس

تندباد مهیب فلورنس که این روزها بر فراز اقیانوس اطلس حرکت می کند، زندگی افراد زیادی را در ایالت های ساحلی آمریکا با تهدید مواجه کرده است. به همین جهت ساکنین این ایالت ها اکنون در حالت آماده باش قرار گرفته و بسیاری در حال ترک منازل خود هستند.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، کمپانی تسلا به کمک مالکین خودروهای تسلا در مناطقی که در مسیر تندباد فلورنس قرار دارند، شتافته است. بر این اساس تسلا با یک آپدیت نرم افزاری محدودیت ظرفیت باتری مدل های موجود در این ایالات را برداشته و اجازه استفاده رایگان از ایستگاه های شارژ را به تمامی آنها صادر کرده است.

tesla-superchargers

اقدام تسلا در رفع محدودیت ظرفیت باتری به این خاطر میسر شده که مشتریان می توانند سدان مدل S و کراس اوور مدل X را با باطری های 75 کیلووات ساعتی که ظرفیتشان به صورت نرم افزاری در 60 کیلووات ساعت محدود شده، خریداری کنند.

چنین آپشنی به مشتریان اجازه می دهد در ابتدا با پرداخت رقمی کمتر مالک مدلی با پتانسیل های قوی تر شده و سپس با پرداخت مبالغی معین محدودیت های موجود را با آپدیت های نرم افزاری از راه دور رفع کنند.

tesla-model-s

بعضی از مالکین مدل های تسلا در سواحل کارولینا دیروز از مشاهده پیامی در نمایشگر خودروهای خود خبر داده اند. در این پیام آمده:

به منظور آمادگی در برابر تند باد فلورنس، ما به طور موقت به اتومبیل شما اجازه می دهیم به ظرفیت بیشتر باتری و سوپرشارژ دسترسی داشته باشد. امیدواریم این امر خیال شما را از بابت رسیدن به یک مکان امن راحت کرده باشد. قبل از بازگردانی وضعیت خودروی شما به حالت قبل در اواسط ماه اکتبر، ما شما را مطلع خواهیم کرد. نشانه های موجود بر روی نمایشگر، ممکن است در طول این مدت تغییر کنند. سفرهای امنی داشته باشید.

تندباد فلورنس که به لحاظ خطرناک بودن جزو طوفان های درجه 4 دسته بندی شده، در حال حرکت به سمت سواحل کارولینا است و پیش بینی می شود خسارت های نسبتا شدیدی در شمال این ایالت از خود بر جای بگذارد.

شایان ذکر است درست یک سال پیش و در جریان طوفان ایرما نیز تسلا اقدام مشابهی را در فلوریدا انجام داد. با قفل گشایی از ظرفیت 15 کیلووات ساعتی اضافی، محصولات این کمپانی توانستند 30 الی 40 مایل (معادل 38 الی 64 کیلومتر) دیگر طی مسیر کنند.

نکته جالب توجه اینکه در طوفان سال قبل به دلیل هجوم مردم صف هایی طولانی در اطراف پمپ بنزین ها تشکیل شده بود و بسیاری از آنها در نهایت خالی از سوخت شدند؛ حال آنکه ایستگاه های شارژ تسلا ازدحام کمتری داشت و خبری از اتمام سوخت هم نبود.

    نظرات