کیفیت بالای ایران‌ساخت‌ها؛ داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه‌یافته خریدار دارد

کیفیت بالای ایران‌ساخت‌ها؛ داروهای زیستی ایران در کشورهای توسعه‌یافته خریدار دارد

«ایران نه تنها به فناوری تولید داروهای پیچیده و با فناوری بالای زیستی دست یافت بلکه کیفیت این تولیدات به حدی بالا و قابل قبول بود که توانستیم برخی کشورها قدرتمند اقتصادی را هم به خرید این محصولات ترغیب کنیم.»

مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به این مطلب، می‌گوید: صنعت داروسازی ایران یکی از پیشروترین صنایع داروسازی جهان است. ما توانستیم در این حوزه توانمندی‌هایمان را به دنیا اثبات کنیم.

به گفته وی، داروهای ایرانی با کیفیتی جهانی تولید می‌شود به نحوی که روسیه، ترکیه و چند کشور دیگر متقاضی خرید این محصولات صد در صد ایرانی هستند و بازار خوبی برای محصلاتمان ایجاد خواهد شد.

این موفقیت‌ها که حاصل تلاش و توانمندی جوانانی ایرانی در بطن زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورمان است، توانسته نام ایران را در کنار چند کشور بزرگ تولیدکننده داروهای زیستی قرار دهد. به گونه‌ای که قانعی می‌گوید: برخی داروهای تولیدی دانش‌بنیان‌های ما از نظر کیفیتی جایگزین نمونه‌های آمریکایی و اروپایی شده است.

این موضوع به معنای رقابتی بودن داروهای تولیدی ایرانی است. داروهایی که با توان دانش‌بنیانی، در شرایط تحریم و با وجود مشکلات اقتصادی فراوان تولید شده و در کنار تامین نیاز داخلی به دیگر کشورها هم صادر خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان این‌که ایران جزء پنج کشور برتر زیست‌فناوری در آسیا است، بر بی رقیب بودن داروهای ایرانی در منطقه تاکید می‌کند.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۳

اخبار مرتبط:

داروهای زیستی ایرانی به دروازه‌های جهانی رسیده است

ایران در تولید ۲۲ قلم داروی زیستی خودکفا شد

۱۷ کشور مصرف‌کننده داروهای زیستی ایرانی هستند

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    منبع خبر

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

    معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات