خرید قسمتی از سهام فیسبوک، بویینگ و سیتی...

خرید قسمتی از سهام فیسبوک، بویینگ و سیتی...

خرید قسمتی از سهام فیسبوک، بویینگ و سیتی گروپ از سوی عربستان

به گزارش پایگاه خبری تجارت طلایی نیوز، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان (PIF) سهام‌های اقلیت را در برندهای بزرگ آمریکایی از جمله بویینگ، فیس‌بوک، سیتی‌گروپ به ارزش نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار خریداری کرده است.

این صندوق ۳۰۰ میلیارد دلاری از ضعف بازار در پی شیوع ویروس جدید کرونا استفاده و در برندهای معروف سراسر دنیا سهام اقلیت خریداری کرده است.

طبق سندی که از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریک منتشر شده، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سهام‌هایی به ارزش ۷۱۳.۷ میلیون دلار در برند بویینگ، ۵۲۲ میلیون دلار در برند سیتی‌گروپ، ۵۲۲ میلیون دلار در برند فیس‌بوک، ۴۹۵.۸ میلیون دلار در برند دیزنی و ۴۸۷ میلیون دلار در بانک آمریکا خریداری کرده است.

همچنین این صندوق ۵۱۴ میلیون دلار سهام برند ماریوت را خریده و سهمی نیز در شرکت برکشایر هاتاوی دارد. از سوی دیگر این صندوق ۸۲۷.۷ میلیون دلار سهام شرکت نفتی بریتانیایی بی پی را نیز در اختیار دارد.

علی السلیم، بنیانگذار شرکت مستقر در دبی ارکان پارتنرز در توییتی با انتشار نموداری میزان خرید سهام از سوی صندوق سعودی را در سه ماهه نخست سال نشان داده است.

وی تاکید کرد که این صندوق در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد دلار سهام در شرکت‌های مرتبط با ایالات متحده آمریکا دارد که نسبت به ابتدای سال جاری میلادی ۲ میلیارد دلار افزایش نشان می‌دهد.

استراتژی صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی طبق گزارش رویترز دو جانبه است که یک بخش آن شامل سبد سرمایه‌گذاری بین‌المللی می‌شود و بخش دوم سبد سرمایه‌‌گذاری محلی با هدف کاهش وابستگی این کشور به نفت است.

یاسر الرمیان، رئیس این صندوق ماه گذشته گفته بود که این شرکت به‌دنبال فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌هایی مانند حمل و نقل هوایی، نفت و گاز و سرگرمی است. وی تاکید کرده بود که پس از عبور از بحران ویروس کرونا، پتانسیل‌های زیادی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری وجود خواهد داشت.

این صندوق همچنین در ماه آوریل اعلام کرد که ۸.۲ درصد سهام شرکت کارنوال‌کورپوریشن را خریداری کرده است.

عربستان همچنین اوایل سال جاری میلادی اقدام به خریداری سهام در برندهایی مانند رویال داچ شل، توتال، انی و انکویینور کرد. این صندوق پیش از این نیز دو میلیارد دلار سهم در شرکت اوبر و شرکت لوسید موتورز خریداری کرده بود.

منبع: دنیای برند

لینک اصل خبر در سایت تجارت طلایی نیک روش

منبع خبر

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش

تجارت طلایی نیک روش یک شرکت در شهر تهران می باشد

    نظرات