ایران‌ساخت| نیاز تمامی پتروشیمی‌های کشور با شیرآلات کنترلی رفع شد

ایران‌ساخت| نیاز تمامی پتروشیمی‌های کشور با شیرآلات کنترلی رفع شد

امین ممتحن مدیر عامل شرکت دانش بنیان برنا صنعت توس گفت: شیرآلات کنترلی در صنایع نفت، گاز و نیروگاهی محصولی پرکاربرد است. اکنون نیز از نظر تامین این محصول از خارج کشور تحریم هستیم. اما در توانستیم این محصول دانش بنیان را با اتکا به توان و تخصص نیروی انسانی طراحی و تولید کنیم.

ممتحن با اشاره به اینکه ساخت این محصول نیازمند دانش و فناوری پیشرفته است، افزود: طراحی، ساخت، تولید و تست این محصول به طور کامل در شرکت انجام می‌شود و محصولی طبق استانداردهای امریکا و اروپا وارد بازار شده است.

وی درباره کاربردهای این محصول فناورانه نیز در ادامه بیان کرد: در صنایع نیازمند این محصول در هر نقطه‌ای که نیاز به کنترل دما، فشار و دبی باشد می‌توان از آن استفاده کرد. این کنترل می‌تواند به سیالاتی در حالت گازی، مایع با دو فاز مربوط باشد. با اقدامات کنترلی این محصول شاخص‌های مد تظر تنظیم می‌شود .

ممتحن همچنین گفت: فعالیت در حوزه سیالات همواره با پیچیدگی و سختی همراه است زیرا به علت تلاطم موجود دستیابی به شبیه سازی نیز غیر ممکن است. پس نیاز به فناوری پیشرفته برای تولید در این حوزه داریم. همچنین شرآلات کنترل دما، فشار و دبی هر یک طراحی خاص خود را دارد که ما هر سه نوع را تولید می‌کنیم.

وی ادامه داد: این محصولات با کیفیت مشابه نمونه خارجی اکنون نیاز داخل را رفع کرده است. تمام فازهای پارس جنوبی و همه پتروشیمی‌های کشور در حال حاضر از این محصول ایران ساخت استفاده می‌کنند. همچنین به تازگی با نیروگاه‌ها و صنعت فولاد نیز قراردادهایی برای فروش محصول منعقد کرده‌ایم. اگر چه فولاد خوزستان اکنون در حال استفاده از این محصول است.

این فعال حوزه دانش بنیان بیان کرد: پارس جنوبی طی ۵ سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد یورو را صرف خرید شیرآلات کنترلی کرده است که با جایگزینی محصول ایران ساخت از خروج ارز جلوگیری می‌شود. در حال حاضر برای توانمندی بیشتر در حال راه اندازی آزمایشگاه‌هایی برای توسعه فعالیت خود هستیم که با این اقدام زمینه برای صادرات محصولاتمان نیز فراهم می‌شود.

گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

پایان پیام/۲۵

اخبار مرتبط:

* اتکای کشور در شرایط تحریم به شرکت‌های دانش‌بنیان است

*چگونه تحریم بازار شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی را توسعه داد

* اقتصاد دانش بنیان راهی برای جبران تحریم‌ها / ارتباط بین دانشگاه‌ها و صنعت الزامی است

لینک اصل خبر در سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع خبر

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

    نظرات