عید سعید فطر، عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس،بر همگان مبارک باد ...

عید سعید فطر، عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس،بر همگان مبارک باد ...

کم کم غروب ماه خدا دیده می‌شود صد حیف ازین بساط که برچیده میشود در این بهار رحمت و غفران و مغفرت خوشبخت آنکسی ست که بخشیده میشود.‎

ماه رمضان، ماه عبادت، ماه نزول قرآن و ماه ذکرخدا به پایان رسید. خوشا بر آنان که در این ماه مبارک توشه‌ای از تقوی برگرفتند و خانه آخرت خویش را آباد کردند. همان بندگان مومنی که با روزه‌داری، تلاوت قرآن و اقامه نماز همراه و هم‌نفس شان در این ایام مبارک بود. عید سعید فطر، عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و عید خداجویی و خداترسی و خداپرستی و موسم شادمانی عاشقانی است که در بهار قرآن با قلوبی مملو از خضوع و عشق، در لحظاتی روحانی و مقدس با خدای خود راز و نیاز کردند.

صدای پای عید می‌آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است، ‏از آمدن آن یک دل شاد باشد یا از رفتن این یک محزون؟ عید فطر پاک‌ترین و عیدترین عیدهاست چرا ‏که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است‏‎. عید فطر، عید پایان یافتن رمضان نیست، عید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش است، ‏چونان ققنوس که از خاکستر خویش دوباره متولد می‌شود. رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می ‏سوزاند و آدمی نوبا جانی تازه از آن سر بر می‌آورد.

فطر شادی و دست افشانی بر رفتن رمضان نیست، بر ‏آمدن روز نو، روزی نو و انسانی نو است. بناست که رمضان با سحر‌ها و افطارهایش، با شب‌های قدر و ‏مناجاتهایش از ما آدمی دیگر بسازد. اگر درعید فطر درنیابیم که از نو متولد شده ایم، اگر تازگی را در ‏روح خود احساس نکنیم، عید فطر عید ما نیست. از این روست که در دعای قنوت نماز عید فطر می ‏خوانیم‎:‎ اسئلک بحق هذاالیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و اله ذخراً و مزیداً ‎“‎از تو خواهم به حق این روز که آن را برای مسلمانان عید قرار دادی و برای محمد و آل او ذخیره و فزونی ‏ساختی‎”

بار‌ها و بار‌ها در خواب و رویای خویش، صبح سپیدی را دیده بودم که مرز بین دو عالم برداشته شده و فرشتگان رحمت گروه گروه به سمت زمین به پرواز درمیآیند. فطر از راه رسیده و ایزد منان به انسان نوید بیرون آمدن از آزمون بزرگ الهی را میدهد! آنان که ماه نزول برکات آسمانی را به سربلندی گذرانده و آنان که از آن بیبهره ماندهاند؛ هر دو در این روز عید فرخنده، عزیزکرده پروردگار خواهند بود. به یمن نفس‌های گرم روزه داران، اهل زمین در روز فطر، فطرت خویش را به یاد آورده و به ذات پروردگاری متصل میشوند.

در همین روز است که باید از طعام الهی چشیده و نعمت‌های بی پایان پروردگار را بیش از هر زمان دیگری شاکر باشیم. باشد که همگی در روز محشر به ثواب رمضان‌ها و فطرها، در زمره رستگاران قرار بگیریم!

لینک اصل خبر در سایت پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

منبع خبر

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان

پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان یک پارک علم و فناوری در شهر سمنان می باشد

    نظرات