مجلس خواستار برگزاری جلسه‌ای درباره مذاکرات وزیر ارتباطات و مدیر تلگرام است

مجلس خواستار برگزاری جلسه‌ای درباره مذاکرات وزیر ارتباطات و مدیر تلگرام است

نایب رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع مجلس خبر داده که امروز نشستی بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان درباره مذاکرات وزیر ارتباطات و مدیر تلگرام برگزار خواهد شد. او تاکید کرده نمایندگان باور دارند موضوع توسط «محمدجواد آذری جهرمی» شفافسازی نشده و توضیحاتی در این باره ارائه نشده است.

به گزارش اکوسیستم به نقل از دیجیاتو، حمیده زرآبادی (نایب رئیس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس) در کانال تلگرامی خود و در گفتگو با رسانه‌ها این خبر را اعلام کرده و گفته که 35 نفر از نمایندگان مجلس در این مورد درخواست اعمال ماده 236 را داشتند:

«آنها خواسته‌اند تا درباره اینکه چرا مذاکره وزیر ارتباطات و مدیر تلگرام شفاف نبوده و هیچ ثمری نداشته است بررسی‌هایی انجام شود، البته وزیر ارتباطات هم در این مورد توضیحاتی را ارائه نکردند.»

قرار است کمیته ارتباطات امروز 10 مهر ماه در ساعت 13 از نمایندگان درخواست کننده این موضوع دعوت به عمل آورده تا این درخواست را به صورت کامل بررسی کند. همچنین اعلام شده که بعد از برگزاری این نشست گزارشی برای صحن علنی مجلس برای قرائت ارسال خواهد شد. با توجه به تبصره ماده 236، در صورت تایید این گزارش توسط مجلس و تشخیص اهمیت موضوعی آن، مورد مذکور جهت رسیدگی به قوه قضاییه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.

مذاکرات وزیر ارتباطات و مدیر تلگرام

گفتنیست بر اساس قانون طبق ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نمایندگان در صورتی که نخواهند از طریق طرح سوال یا تحقیق و تفحص مسئله‌ای را مورد پیگیری قرار دهند درخواست ماده 236 و ارجاع پرونده به قوه قضائیه را می‌کنند. طبق مفاد این ماده، هرگاه حداقل ده‌ نفر از نمایندگان و یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شئونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسئولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌شود.

    نظرات